Zobacz pełną wersję : 70-200 czy 80-200
Wiem, podobny wątek już gościł na łamach, ale....
Mam zagwozdkę w temacie...
Słowo wstępu.
Jestem zaawansowanym amatorem, w zakresie o który pytam, atakuję obecnie D300 + 70-300vr.
Chciałbym kupić albo 80-200 albo 70-200 vr.
Szkiełko potrzebuję głównie do sportu (piłka) - i rodzinnie, amatorsko...
Warto dołożyć do 70-200 - cena za używany 5200-5800 - czy brać 80-200 (nowy lub prawie nowy), którego cena spadła obecnie poniżej 4k ??
Czekać ? Ceny niby lecą, niby....
Chciałbym kupić jasne "tele" w tym roku.
poszukaj na E-BAY 80-200 AF-S. Tam jest ich kilka sztuk. Mam i polecam. Używam go do fotofrafii przyrodniczej i jako krótkie tele z TC działa super. naprawdę polecam to szkło.
Ja miałem z FX 70-300VR - fajne ale potrzebowałem jaśniej. Zastanawiałem się nad 80-200 vs 70-200VR i padło na 70-200 z uwagi na lepszą jakość obrazu od f2.8 i VR, który jest mi potrzebny w ciemniejszych pomieszczeniach. Do sportu to chyba VR nie jest potrzebny. Mi dodatkowo pomogła okazja bo kupiłem swoje 70-200VR w idealnym stanie za bardzo dobrą cenę.
80-200 poniżej 4k to, jak rozumiem, wersja D ED? ten obiektyw nie bardzo lubi się z D300, wiem, bo przetestowałem taki zestaw, jest o tym wątek i wzmianka w instrukcji puszki, jak dobrze pamiętam. różnice pomiędzy 80-200afs a 70-200vr jakkolwiek są punktem zapalnym niejednej dyskusji, są moim zdaniem bardzo subtelne/pomijalne. mam 80-200sfs i chociaż jest to obiektyw z gatunku "nie sprzedam nigdy", to sugerowałbym 70-200vr, bo jest większa podaż i ceny, po wejściu vrII, bardziej przystępne, zarazem mniejsza niż przy 80-200afs szansa na trafienie zajechanego egzemplarza. 80-200D ED sugerowałbym odpuścic.
BlackRoger
30-11-2009, 01:35