Zobacz pełną wersję : Akt w plenerze
Leatherface
06-08-2009, 19:58
Zacząłem myśleć o zaproszeniu jakiejś modelki na akt w plener. Powoli obmyślam pozy, koncepcję itd...
Czy ktoś z doświadczonych kolegów mógłby podzielić się jakimiś poradami, na co zwracać uwagę itd.? :) (w relacji modelka-fotograf i nie tylko). Dodam, że upatrzone miejsce to pole na uboczu, z dala od miasta, ale w pobliżu można znaleźć domy więc może ktoś przez lornetkę podglądać ;) Jak się zapatrujecie i na te kwestie?
matyjasz
09-08-2009, 11:11
Troszkę żartem a troszkę nie.. zwracać uwagę na pająki, żaby, komary nawet motylki, wszystkie żyjątka zwłaszcza te dobrze zakamuflowane i szybko się poruszające ;)
Nie mam wielkiego doświadczenia na zewnątrz, ale jedną prawie sesję zrujnowała mi fauna, a roztrzęsioną modelkę (nie profesjonalistkę) musiałem odwieźć do domku i tyle tego było
pozdrawiam
mati
robie regularnie od lat ... kilka podstawowych kwestii:
- rozpoznanie terenu - miejsce, ktore wybrales odwiedz minimum 2-3x w porze dnia, ktora wybrales na sesje i obejdz/objedz wokolo na tyle na ile sie da
- transport - samochod jest najwygodniejszy ... sluzy za szybkie schronienie, garderobe itp itd
- cysterna ze srodkami od komarow - KONIECZNIE !
- lampka koniaku (dla modelki) przed sesja naprawde rozluznia i chroni przed katarem w chlodniejsze dni
- ubranie - zasada ta sama co w studio ... najlepiej niech modelka przyjdzie na sesje w luznym dresie, bez bielizny, bo pozniej bedziecie czekac godzine az zejda slady albo bedziesz siedzial po nocach i "szopowal" kreski od stanika ... i druga kwestia to cos naprawde szybkiego do zdejmowania i nakladania, np. sukienka typu szmizjerka (chyba tak sie to pisze, niech jakas kobieta mnie poprawi jak cos)
- klimat na sesji - znowu zasada ta sama co w studio ... zadnych glupich uwag, komentarzy ... mysl glowa, ta wieksza ;)