Zobacz pełną wersję : D90/D5000 dylemat amatora
Witam
Mam możliwość kupić lustrzanke. Zawężyłem opcję do tych dwóch modeli. Poradźcie proszę czy wybór słuczny czy może trochę z motyką na słońce.
Jestem amatorem. Cyfraki mam odkąd się pojawiły w Polsce (pierwszy kontakt Mavica na dyskietki 3,5"). Przeszedłem przez Premier`y, Kodak`i, Canon`y a80, S5... Pojęcia trochę mam, choć przyznam, że większość zdjęć na AUTO MODE. Perełki sie znajdą ale daleko mi do uznania siebie jako króla migawki.
Myślałem nad d60 ale swojego czasu zawirowania na rynku walut wywindowały ceny do dziwnych rozmiarów. Teraz moja próżna aspiracja wywindowała piętro wyżej czyli d90.
Zdjęcia będą robione raczej na zewnątrz choć i z racji biegającego brzdąca w pomieszczeniach. Jedyne co mnie nie rajcuje to makro.
Reasumując: jaki zestaw polecicie dla 'newbie' w temacie dSLR ? Obiektywy raczej Nikkor, na pewno lampa.
Proszę o racjonalne odpowiedzi bez zbędnych przepychanek słownych. Z góry dziękuję.
Było nie raz
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=98391
jesli Cie stac na D90 to bierz D90.. d5000 to polka nizej. szklo do nauki na poczatek? 16-85 VR. lampa? sb-900.
Bardzo dużo d90 jest oferowanych ze szkłem 18-105 VR. Co o nim powiecie ?
Zapoznaj się z tym wątkiem KLIK (http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=69944)
Generalnie obiektyw bardzo dobry.
Zarówno D90 jak i D5000 z obiektywem zarówno N 18-105 i N 16-85 pozwalają na zrobienie fantastycznych zdjęć i ogromny rozwój.
Jakakolwiek kombinazja powyższych da Ci nowe (w porównaniu do kompaktowych aparatów) możliwości i rewelacyjną jakość zdjęć.
Hmm....... Na 6 odpowiedzi - 3 są bezwartościowe.
Nie zadaje pytania: Ile jest 2+2 ? Mam zamiar kupić aparat za ponad 3 tysiące zł.
Widzicie tą subtelna różnicę ?
OCZYWIŚCIE, że sprawdzam inne posty, inne fora, inne testy bo decyzja do podjęcia jest dla mnie bardzo ważna.
Wstępnie decyzja padła na D90/D5000 więc pytam na TYM forum licząc na aktualne wskazówki.