Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Domyślnie Zdalne wyzwalanie lampy Metz 52 AF-1 Nikonem D3200

    Witam. Jestem początkującym użytkownikiem Nikona D3200, obiektywy to: Nikkor AF-S DX 18-105 mm f/3.5-5.6 VR ED oraz Nikkor AF-S 85 mm f/1.8G.
    Kupiłem też lampę Metz 52 AF-1.
    Jestem bardzo zadowolony ze zdjęć portretowych robionych za pomocą lampy i obiektywu Nikkor AF-S 85 mm f/1.8G.
    Chciałbym spróbować robienia zdjęć przy zdjętej lampie i ustawionej np. na statywie (chodzi o to , żeby lampa nie była w osi z obiektywem). Wiem że pewnie już były watki o tym ale pogubiłem się w tym trochę. Czy istnieje możliwość zdalnego wyzwalania lampy Metz 52 AF-1 za pomocą aparatu D3200? Czy też jedynym sposobem jest zakup zestawu do zdalnego wyzwalania np. http://allegro.pl/zestaw-youngnuo-yn...201679387.html
    I czy musi to być zestaw czy też tylko sam wyzwalacz?
    Jeśli jest możliwość zdalnego wyzwalania lampy Metz 52 AF-1 za pomocą tylko aparatu to prosiłbym o opis.

  2. #2

    Domyślnie

    Lampa wbudowana w tryb M, ustawiona mała moc błysku, Metz - poszukaj w instrukcji, jak włączyć "tryb fotoceli", gdy fotocela w lampie zobaczy błysk lampy z aparatu to też błyśnie. Oczywiście Metz w M, ręcznie ustawiasz moc.

    Jak chcesz, żeby lampa zdalna pracowała w TTL to musisz dokupić jakiś wyzwalacz przenoszący TTL, np. ten z linku, jedna sztuka na aparat, druga pod lampę.
    Jak zależy Ci tylko na wyzwoleniu błysku, może być prostszy, np. YN RF-603n (też dwie sztuki).

  3. #3

    Domyślnie

    Wystarczy coś takiego na wbudowaną lampę: http://www.cyfrowe.pl/aparaty/nikon-sg-3ir-filtr.html, i możesz sterować Metzem z puszki.

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez markB Zobacz posta
    Wystarczy coś takiego na wbudowaną lampę: http://www.cyfrowe.pl/aparaty/nikon-sg-3ir-filtr.html, i możesz sterować Metzem z puszki.
    Nie. Nie można. D3200 nie ma CLS. Można tylko w trybie fotoceli lampę wyzwolić.
    Zabawy forumowe