Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17
  1. #1

    Domyślnie Umowa o dzieło a licencja

    witam, chyba mój pierwszy post. Nie ogarniam tematu umów, praw itp. Jestem generalnie amatorem pracującym przy fotografii wnetrz i architektury. Zrobiłem kilka zleceń. Postanowiłem nie zakłądac działalności. Działam na umowe o dzieło. W przypadku zlecenia dzieła nie ma problemu - podpisuję umowę o dzieło, wystawiam rachunek do umowy o dzieło (znalazłem jakiś na gofin). Zero problemów, podatek odprowadza zlecający, nie płacę zus itp.

    Problem pojawił się teraz, kiedy jedna z gazet arch odezwała sie, ze chce zamiescic fotki, które juz dla kogoś wykonałem (ten ktoś nie ma z tym problemu bym sprzedał je ponownie do gazety). czyli powinna byc umowa licencyjna, tak? a co z rachunkiem? jaki koszt uzyskania przychodu? czy tego samego rachunku do umowy o dzieło mogę użyć przy licencji?

  2. #2

    Domyślnie

    nie masz praw do zdjęć, chyba że odkupiłeś je od zleceniodawcy.
    Nie robię nic za darmo i proszę nie proś mnie o to. Za darmo pracują podobno niektórzy fotografowie.
    autor=posiadacz praw autorskich=właściciel zdjęcia, jeżeli sam możesz sprzedać zdjęcie jesteś jego autorem, w każdym innym przypadku nie.

  3. #3

    Domyślnie

    Nie ma praw do zdjęć, jeśli w owej umowie o dzieło był zapis że przekazuje wszelkie autorskie prawa majątkowe do nich zleceniodawcy. Jeśli takiego zapisu nie było, nadal je posiada. Nie wiesz jaką mieli umowę, więc czemu z góry zakładasz że nie ma praw do zdjęć?
    ;]

  4. #4

    Domyślnie

    Jeśli umowa była właśnie na zrobienie zdjęć, to dodatkowe przekazanie praw wprost nie jest konieczne.
    Zdecydowanie lepiej do zdjęć dodawać licencję i tam wszystko szczegółowo wymieniać i wyjaśniać (choćby pola eksploatacji), ale w takim przypadku zleceniodawca otrzymuje wszystkie prawa.
    Koniecznie odwiedź Podkarpacką Grupę Fotograficzną na Nikoniarzach : Forum Grupy PODKARPACKIEJ