Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Domyślnie Jak zrobić portret przy słabym oświetleniu?

    Witam Was wszystkich, jestem człowiekiem, który zaczyna przygodę fotografowania. Posiadam Nikon D5100 z obiektywem Nikkor 18-55 kit od pewnego czasu męczę się nad wykonaniem zdjęcia w stylu (sreeny) :

    http://p.web-album.org/ec/40/ec406f2...53ae4a,4,0.jpg
    http://adamszybki.web-album.org/phot...88,zwierzaczki
    http://p.web-album.org/55/c8/55c84ee...232ada,4,0.jpg
    http://p.web-album.org/04/b8/04b866c...ae47ba,4,0.jpg
    http://photo-exhibit.com/images/2009...hard_plank.jpg
    http://www.fotothing.com/photos/26f/...e4f1ecdd61.jpg

    Zazwyczaj robiłem zdjęcia w ciemnym pokoju, światło wziąłem z flesha telefonu ustawiając obok postaci (wybaczcie, jestem amatorem i nie posiadam profesjonalnego sprzętu, używam wszystko co może się przydać). Ustawienie jakie wcisnąłem na Programie Manualnym to f 5.6, 55mm, od 2 do 1/1,6 iso 200/400 zdjęcia wychodziły rozmyte, nieostre niż te przedstawione zdjęcia, postać fotografowana nie rusza się (no może tylko oddycha). Przy live dobrze wygląda ale po naciśnięciu spustu znika. Przy ekspozycji np. 1/200 wszystko było ciemne, nawet postaci nie widać. Zdjęcia robiłem przy użyciu statywu. Szukałem różne tematy, pytania na tym forum ale nie mogłem znaleźć dlatego otworzyłem nowe. Moim celem jest, by osoba zrobiona na zdjęciu była bardzo szczegółowa, oświetlona twarz, a tył był ciemny.

    Jest taka możliwość? co należy zrobić? proszę o pomoc, różne linki, filmiki.
    Z góry bardzo dziękuję!

  2. #2

    Domyślnie

    Polecałbym na początek prosty podręcznik fotografii bo to o co pytasz to podstawy, czyli wpływ czasu, czułości, przysłony itd na efekt na zdjęciu Nikt raczej tu Ci nie przedstawi wszystkich odpowiedzi bo sporo tego do tłumaczenia

    Po krótce ode mnie:

    -w pomieszczeniu szukaj takiego miejsca aby twarz była oświetlona naturalnie np światłem z okna