Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16
  1. #1
    wojtekk1983
    Gość

    Question stalki a nocne zdjecia prosba o pomoc nikon d5000

    zacznę od tego że jestem zielony, dlatego proszę o wyrozumiałość

    Jestem posiadaczem nikona d5000 z kitowym obiektywem 18-105. Od jakiegos czasu narodzil mi sie pomysł żeby zaopatrzyć się w stałkę do mojego korpusu - ponoć dobra stałka to podstawa ... i tak czytajac o stałkach prawie zdecydowany bylem na nikora 35/1.8, ale prawdę mówiąc zastanawiam sie na ile to moja fanaberia a na ile faktycznie przydatne szkiełko. Z tego co poczytalem stalki sa idealne do portretow i zdjec z rozmytym drugim tlem, mniejsza glebia ostrosci - zgadza sie? Sa tez przede wszystkim jasniejsze. Wlasnie ten ostatni argument spowodowal ze stalka stala sie moim marzeniem... ubzduralem sobie bowiem ze dzięki niej będę robił ladniejsze zdjecia nocą ... czy to naiwne? naprawdę mam duży problem ze zrobieniem ladnego zdjecia noca, bez statywu nie wychodza prawie zadne a ze statywem, przy dluzszym czasie naswietlania rowniez nie sa takie jak bym chcial - czarny nie jest czarny a i kolory jakies takie malouwydatnione. Na pewno w duzej mierze problemem sa moje umiejetnosci, ale z braku ich zwalam to na oniektyw/aparat.
    Stawiajac na koniec pytanie chcialem zapytac po co mi stalka? Czy pomoze mi ona w nocnych zdjeciah? ew jaki obiektyw na nocne wyprawy powinien mnie zainteresowac? glownie fotgrafuje w podrozach - miasta krajobrazy etc...
    Ostatnio edytowane przez wojtekk1983 ; 10-06-2012 o 17:45

  2. #2

    Domyślnie

    Kolorów w nocy nie będziesz miał pięknych, bo jest ciemno. Możesz ustawić balans bieli manualnie.

    Stałka niewiele tutaj wniesie. Stałka to przede wszystkim mniejsza GO. Do twoich zastosowań masz chyba wszystko czego potrzeba. Statyw + w miarę szeroki obiektyw.

  3. #3

    Domyślnie