Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Domyślnie Problem - Drganie obrazu w d60

Witam.Jakiś czas temu pojawił się problem z moim d60 - 18-55VR więc bardzo proszę o jakaś podpowiedź.Dodam że jestem amatorem więc jeżeli odpowiedź jest oczywista to przepraszam z góry. Na forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie więc pytam tutaj. Kiedy naciskam spust do połowy to obraz w wizjerze zaczyna drgać i załamywać się, do tego aparat wydaje odgłosy jakby klepało lustro.Później ustaje i normalnie ostrzy.Nie dzieje się tak za każdym razem ale przyznam że jest to dość denerwujące kiedy potrzebuje pstryknąć szybką fote.Dodam że wcześniej nic takiego się nie działo. Aparat nie spadł mi więc wykluczam uszkodzenie mechaniczne spowodowane przez użytkownika Czy takie drgania powoduje VR czy może z lustrem coś nie tak?Do tego bezsensowny czujnik oka przy pełnym świetle wariuje i zaczyna mi migać menu, nie wspominając już o tym że znalazłem padnięte pixele.Trefny egzemplarz czy poprostu marudze?
    Z góry dzięki za pomoc.

Domyślnie

Marudzisz :P
    Skakanie obrazu w wizjerze, pukanie na starcie i końcu działania tego mechanizmu, szumienie podczas pracy to normalne dla VR.
    Rozwiazanie?
    Wyłacz VR i po sprawie. To samo można chyba zrobić z czujnikiem oka w menu.
    // De90 // S10-20 // N18-200VR // N50f1.8 // eSBe 800 //

Domyślnie

Mam ten aparat prawie rok,VR mam prawie cały czas włączony a wcześniej nie było problemów ze skaczącym obrazem i ze stukaniem.Ale sprawdze przy wyłączonym VR.

Domyślnie

Ja mam D60 z kitowym obiektywem i nie mam takich objawów o jakich piszesz, gdy VR jest włączony. Jedyny "akustyczny" efekt jego pracy to lekkie stuknięcie w obiektywie w momencie robienia zdjęcia.
    A co do czujnika oka przy wizjerze, to masz rację - miga i będzie migał, jest to znany problem w tych aparatach i najlepiej go po prostu wyłączyć.

Pzdr
    M

Domyślnie