Close

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Domyślnie Wołanie RAW-ów

Witam wszystkich serdecznie. W najblizszej przyszłości chciałbym zacząć focić w NEFie ponieważ JPEG nie daje takich możliwości w obróbce. Przyznam szczerze że z softów jestem laikiem. Do tej pory robiłem drobne poprawki w PS i Gimpie na JPEG-ach.
    Proszę kogoś obeznanego w tych sprawach o pomoc. Co muszę zainstalować, co poustawiać abym mógł edytować, konwertować i obrabiać NEFy.

Rawy będą z d300, posiadam PS 7 - troche stary ale jest. Ewentualnie mam CS3, CS4, CS Lightroom - wresje testowe. Jeżeli musze pracowac na nich to będe kombinował zeby je zakupić.

Bardzo proszę o wyrozumiałość i wyjaśnienie mi łopatologicznie tej kwestii. Pozdrawiam
    D300+MB-D10| N18-55 | 35/1.8 | 50/1.8 | SY85/1.4 | SB-900 | Flipside 400 | MF 055XPROB | 2x YN 560 | RF-602 | F&V |

Domyślnie

A moze po prostu otworz kilka rawow i pobaw sie opcjami. Poczytaj dzial Tutoriale, a jesli bedziesz mial z czyms problem wtedy pytaj bardziej szczegolowo. Wywolywanie RAW-ow to temat rzeka.
    Fuji: X100, X-Pro1, X-T2

Domyślnie

W CSach masz AdobeCamera Raw, ktorego mozesz uzyc do wolania NEFa, podobnie mozesz uzywac Lightrooma. Sa tez inne zarowno darmowe jak i "platne" programy do tego celu.

Jedynym programem ktory rozpozna ustawienia puchy i NEFy beda wygladaly tak jak widziales je na wyswietlaczu aparatu jest CaptureNX, w kazdym innym zobaczysz podglady NEFow
    wygladajace troche inaczej, bo kady z tych programow ma swoje sposoby odczytywania NEFa.

TUTAJ: http://www.fotografuj.pl/Dzial/Narzedzia_do_edycji znajdziesz opis lightrooma.

Poszperaj w forumowym archiwum, podobne tematy byly juz poruszane i wiele sie z nich napewno dowiesz

Powodzenia i nie zrazaj sie po pierwszych niepowodzeniach jak troche to opanujesz to nie wrocisz do jpgow
    Ja czesto robiac glupia fotke np. produktu na allegro z rozpedu robie w rawie, choc malutki jpg by wystarczyl.

edit...