Szukaj
olender.me
C5DmkII, C28/1.8, C85/1.8
Dawno tu nic nie pokazywałem, pora nadrobić zaległości
Dwie lampeczki: SB-900 z prawej - góry - przodu przez parasol jako key light na około 1/16 mocy, z prawej Metz 48 AF-1 fill light, jedna goła lampa z "tunelem" ze słonek do napojów, zoom na 50mm. 1/60 sek, f/5.6, ISO 200
Key light jak wyżej, fill goła lampa z wysuniętym panelem rozpraszajacym, ustawiona na statywie na wysokości talii
FX+ FX + 20-35/2 + 50/1.4 + 85/1.8 + 70-200/2.8 VR
Świetnie Tomku!
Ostatnio dzięki koledze rycerzowi stałem się posiadaczem trzeciej lampki SB. I zastanawiam się teraz jak to wykorzystać sensownie. Przychodzi mi do głowy m.in. to:
- jedna lampa pod kątem jako główna przez parasolkę, dwie gołe od prawej i lewej
- jedna lampa pod kątem jako główna przez parasolkę, druga jako kontra, trzecia na włosy
- j.w, ale ostatnia na tło
Co sądzicie ? Wiem, że wszystko zależy od potrzeb, ale zastanawiam się czy można jeszcze jakoś inaczej ustawić światła w pomieszczeniu, ew. plenerze.
PS.: Ten setup pierwszy dawać ma rezultat typu tego - http://www.flickr.com/photos/jwlphotography/2613191871/ - bardzo mi się taki efekt podoba i właściwie do niego będę dążył.
Zbyszku, pomyśl nad:
1 przez parasolkę, 2 kontra, 3 na tło (z kolorowym filtrem)
1 parasolka key light, 2 goła fill light, 3 tło
1 parasolka key light, dwie na tej samej wysokosci względem siebie, wycelowane w plecy osoby modelującej, gołe.
1 od góry, 2 od dołu, 3 kontra lub tło
Widziałem kilka zdjęć z takich ustawień (sam się bawiłem w sposób podobny do pierwszych dwóch podsuniętych przez siebie setupów, ale tylko na dwie lampy) i można fajne efekty wyciągnąć. Generalnie na 3 lampiony już można się nieźle bawić. Możesz też w plenerze odpalić dwie lampy z jednego miejsca, czyli mocniejsze światło z jednego miejsca, co pozwoli ściemnić tło (obciąć czas/domknąć f/założyć szare szkiełko). Słowem pełne pole do popisu
Ostatnio edytowane przez coroner ; 05-04-2010 o 22:17
FX+ FX + 20-35/2 + 50/1.4 + 85/1.8 + 70-200/2.8 VR
takie jedno...
A200+30mm@f4
od przodu przez białą parasolkę + druga lampa z niebieskim filtrem na tło
Pozdr
A
Patrzę i się zastanawiam po ch ludziom studio ))) Wspaniałe i ciekawe przykłady świecenia.
Coroner, pozwól, że dopytam:
[QUOTE=coroner;1838447]Dawno tu nic nie pokazywałem, pora nadrobić zaległości
Dwie lampeczki: SB-900 z prawej - góry - przodu przez parasol jako key light na około 1/16 mocy, z prawej Metz 48 AF-1 fill light, jedna goła lampa z "tunelem" ze słonek do napojów, zoom na 50mm. 1/60 sek, f/5.6, ISO 200
Mógłbyś wyjaśnić rolę dopełniającego światła Metza? Bo że parasol to rozumiem, ale po co i gdzie widać dokładnie światło dopełniające? Gridem ze słomek świeciłeś we włoski, tak?
Zdjęcie robione na próbę.
SB-600 od dołu przez softbox 60x60 i SB-24 z góry przez parasolkę. Dolna lampa o 2 EV słabsza niż górna. Lampy ustawione w jednej linii w pionie.
pozdrawiam
Tomek
Skontaktuj się z nami