Close

Strona 52 z 367 PierwszyPierwszy ... 242505152535462102152 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 511 do 520 z 3669
  1. #511

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez korsarz Zobacz posta
    @Andrzej Olender - A co Ci świeciło w tło na 1 i 2?

    @lukiii No widać w oczach parasolkę, ale coś więcej? 2 lampki po bokach we włosy?
    Nie było żadnego osobnego świecenia na tło. Tylko jedna lampa z parasolką. Przy lekkiej gimnastyce w ustawianiu lampy można oświetlić tło (w tym przypadku ściana) jak i modelkę.
    olender.me
    C5DmkII, C28/1.8, C85/1.8

  2. #512

    Domyślnie

    Dawno tu nic nie pokazywałem, pora nadrobić zaległości
    Dwie lampeczki: SB-900 z prawej - góry - przodu przez parasol jako key light na około 1/16 mocy, z prawej Metz 48 AF-1 fill light, jedna goła lampa z "tunelem" ze słonek do napojów, zoom na 50mm. 1/60 sek, f/5.6, ISO 200

    Key light jak wyżej, fill goła lampa z wysuniętym panelem rozpraszajacym, ustawiona na statywie na wysokości talii
    FX+ FX + 20-35/2 + 50/1.4 + 85/1.8 + 70-200/2.8 VR

  3. #513

    Domyślnie

    Świetnie Tomku!

  4. #514

    Domyślnie

    Ostatnio dzięki koledze rycerzowi stałem się posiadaczem trzeciej lampki SB. I zastanawiam się teraz jak to wykorzystać sensownie. Przychodzi mi do głowy m.in. to:
    - jedna lampa pod kątem jako główna przez parasolkę, dwie gołe od prawej i lewej
    - jedna lampa pod kątem jako główna przez parasolkę, druga jako kontra, trzecia na włosy
    - j.w, ale ostatnia na tło

    Co sądzicie ? Wiem, że wszystko zależy od potrzeb, ale zastanawiam się czy można jeszcze jakoś inaczej ustawić światła w pomieszczeniu, ew. plenerze.

    PS.: Ten setup pierwszy dawać ma rezultat typu tego - http://www.flickr.com/photos/jwlphotography/2613191871/ - bardzo mi się taki efekt podoba i właściwie do niego będę dążył.

  5. #515

    Domyślnie

    Niedawno kupiłem sobie druga lampę. Padło na sb-24. Parę zdjęć z testów świecenia dwoma lampkami:

    1.

    2.

    3.

    4.

  6. #516

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zbigniew Zobacz posta
    Ostatnio dzięki koledze rycerzowi stałem się posiadaczem trzeciej lampki SB. I zastanawiam się teraz jak to wykorzystać sensownie. Przychodzi mi do głowy m.in. to:
    - jedna lampa pod kątem jako główna przez parasolkę, dwie gołe od prawej i lewej
    - jedna lampa pod kątem jako główna przez parasolkę, druga jako kontra, trzecia na włosy
    - j.w, ale ostatnia na tło

    Co sądzicie ? Wiem, że wszystko zależy od potrzeb, ale zastanawiam się czy można jeszcze jakoś inaczej ustawić światła w pomieszczeniu, ew. plenerze.

    PS.: Ten setup pierwszy dawać ma rezultat typu tego - http://www.flickr.com/photos/jwlphotography/2613191871/ - bardzo mi się taki efekt podoba i właściwie do niego będę dążył.
    Zbyszku, pomyśl nad:
    1 przez parasolkę, 2 kontra, 3 na tło (z kolorowym filtrem)
    1 parasolka key light, 2 goła fill light, 3 tło
    1 parasolka key light, dwie na tej samej wysokosci względem siebie, wycelowane w plecy osoby modelującej, gołe.
    1 od góry, 2 od dołu, 3 kontra lub tło
    Widziałem kilka zdjęć z takich ustawień (sam się bawiłem w sposób podobny do pierwszych dwóch podsuniętych przez siebie setupów, ale tylko na dwie lampy) i można fajne efekty wyciągnąć. Generalnie na 3 lampiony już można się nieźle bawić. Możesz też w plenerze odpalić dwie lampy z jednego miejsca, czyli mocniejsze światło z jednego miejsca, co pozwoli ściemnić tło (obciąć czas/domknąć f/założyć szare szkiełko). Słowem pełne pole do popisu
    Ostatnio edytowane przez coroner ; 05-04-2010 o 22:17
    FX+ FX + 20-35/2 + 50/1.4 + 85/1.8 + 70-200/2.8 VR

  7. #517

    Domyślnie

    takie jedno...
    A200+30mm@f4
    od przodu przez białą parasolkę + druga lampa z niebieskim filtrem na tło


    Pozdr
    A

  8. #518

    Domyślnie

    Patrzę i się zastanawiam po ch ludziom studio ))) Wspaniałe i ciekawe przykłady świecenia.

    Coroner, pozwól, że dopytam:

    [QUOTE=coroner;1838447]Dawno tu nic nie pokazywałem, pora nadrobić zaległości
    Dwie lampeczki: SB-900 z prawej - góry - przodu przez parasol jako key light na około 1/16 mocy, z prawej Metz 48 AF-1 fill light, jedna goła lampa z "tunelem" ze słonek do napojów, zoom na 50mm. 1/60 sek, f/5.6, ISO 200

    Mógłbyś wyjaśnić rolę dopełniającego światła Metza? Bo że parasol to rozumiem, ale po co i gdzie widać dokładnie światło dopełniające? Gridem ze słomek świeciłeś we włoski, tak?

  9. #519

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jedrus89 Zobacz posta
    takie jedno...
    A200+30mm@f4
    od przodu przez białą parasolkę + druga lampa z niebieskim filtrem na tło


    Pozdr
    A
    Cenka mi tak opadła że zbieram z podłogi. Świetne światło! Po ch ludziom studio gdy jest strobing - przepraszam, po prostu cieszę się że można tak wspaniałe efekty uzyskać "małymi" lampami.

  10. #520

    Domyślnie

    Zdjęcie robione na próbę.
    SB-600 od dołu przez softbox 60x60 i SB-24 z góry przez parasolkę. Dolna lampa o 2 EV słabsza niż górna. Lampy ustawione w jednej linii w pionie.

    pozdrawiam
    Tomek

Strona 52 z 367 PierwszyPierwszy ... 242505152535462102152 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •