Szukaj
Takich miejsc nie powinno się fotografować.
Tylko być tam i kontemplować.
nr 6 - bardzo odważny kadr, też zrobiłem ale wsadziłem do szuflady i nie zamierzam pokazywać...
nr 3 - dobry manewr z GO...
pozdrawiam
Właśnie to jest dobre pytanie...E? Dlaczego?
Rozpatruję sprawę dwojako - jeżeli ktoś przychodzi w takie miejsce z aparatem po to by popstrykać i pobłyskać sobie lampą - przy czym jego fotografia to zwykły pstryk, który prędzej czy później i tak gdzieś zaginie to jestem przeciwny fotografowaniu takich miejsc...
W przypadku drugim, czyli fotografa, człowieka, który wkłada w swoją pracę wysiłek i stara się pokazać takie miejsce na zdjęciu w sposób w jaki przedstawił nam to kolega ZaaaaK to jak najbardziej jestem za fotografowaniem takich miejsc. Fotograf, który idzie fotografować takie miejsce zachowuje jak największą powagę, szuka kadrów, które w jakiś sposób będą sobą relacjonowały przebieg wydarzeń związanych z takim miejscem. Do tego myślę, że fotografia w tym przypadku jest jednym z tych środków, które są w stanie przetrwać tym samym dając możliwość aby następne pokolenia patrząc się na te zdjęcia skłoniły się ku zastanowieniu nad tym jak różną istotą jest człowiek.
To nie jest kwestia fotografowania czy nie, ale szacunku. Równie dobrze można by mieć wątpliwości czy wypada wpuszczać radosną blondyneczkę w różowym ubranku na teren obozu, razem z tatusiem, który ma oczy wokół głowy bo jego ukochany różowy skarb jest żywym srebrem, i żadne tam kontemplacje mu nie w głowie.
Zgadza się. Tym samym oceniam fotografię nr 4, która w ciekawy sposób pokazuje i potwierdza jednocześnie Twoją Katarzyno tezę, iż ów miejsca pamięci są dla niektórych punktem wypadów turystycznych oraz pewną formą relaksu.To nie jest kwestia fotografowania czy nie, ale szacunku.
Świetnie zdjęcia, w pełni oddają klimat tego miejsca