Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Question Zdjęcie studyjne - pytanie

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o fotografowanie; )

Ostatnio znalazłem bardzo interesujące zdjęcie, i postanowiłem, że na swojej stronie domowej powinienem mieć podobne. Domyślam się, że jest ono nieco podrasowane, jednak myślę, że to nie będzie problemem. Sedno sprawy polega na tym: Jak zrobić podobne zdjęcie, aby otrzymać dobrą bazę do dalszych obróbek?
    Dodam, że posiadam odpowiedni sprzęt, jednak nieco umiejętności brak; )

PS: Wydaje mi się, że trzeba będzie pokombinować nieco ze światłem - mam obecnie kilka halogenów - tylko jak je ustawić? Co zrobić z tłem? (dysponuje jedynie domowym zaciszem; ) )

Pozdrawiam serdecznie, mile widziane porady i linki ; )

Domyślnie Odp: Zdjęcie studyjne - pytanie

Hej,

Nie jestem żadnym wielkim fachowcem, ale spróbuje zrobić mały "reverse engeneering".
    Zdjęcie wydaje się być zrobione z wykorzystaniem jednego światła ustawionego w miarę en-face (nie mamy cieni pod oczami itd.). Ja bym sie zabrał do tego tak:

1) pomiar ekspozycji na niebo, potem korekta tak na jakieś -1,7EV żeby mieć takie ciemno mroczne klimaty w tle - to oczywiście w trybie M, żeby nie było wątpliwości.

2) lampa (załóżmy że jakieś sb) w softbox lub via parasolka na wysokości twarzy modela (nieco z góry) - wyzwalamy zdalnie - sposób dowolny

3) dobrać moc błysku (czy to via TTL czy tez w trybie manual) tak aby ładnie doświetlił nam twarz

4) schodzimy z aparatem niżej linii lampy, komponujemy kard (ja bym nie przycinał palców), naciskamy taki mały przycisk pod palcem wskazującym

5) składamy stuffy i idziemy na piwo

- to taka moja wersja

pozdrawiam,
    TymancjO /Tomasz Tomanek/
    głównie |D800|D700|80-200/2.8|85/1.8|17-35/2.8|
    "...to jest moja wina, i moge ja zwalić na kogo chcę!" Homer Simpson