Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Czy warto?

Domyślnie Czy warto?

Na początku chciałbym pozdrowić wszystkich użytkowników forum gdyż jestem tu pierwszy raz. Jestem amatorem który miał już do czynienia z lustrzanką tylko że analogową.
    Siedzę w pokoju, obok bawi się moja córka a żona płacze bo nie stać nas na Canona Eosa 400D. Jak podliczyła same akcesoria: karta pamięci ładowarka i akumulator kosztują ok 500 zł. Powiedziałem jej to może nikona D40X jest tańszy ( różnica w cenie około 250 do 300zł), ale nie wiemy ile kosztują wyżej wymienione akcesoria potrzebne do funkcjonowania samego apartau. Poza tym mnie zniechęca do tego modelu tylko 3 polowy autofokus, ponieważ na mojej analogowej lustrzance ostrość ustwiałem najczęściej na jeden z czujników autofokusa ( a było ich 7 w analogu Canonie Eosie300V).
    Przesiadka na system Nikona nie była by bolesna ponieważ posiadam tylko praktycznie obiektyw kitowy od analoga oraz stałkę 50mm f/1.8 . Czy to ma sens żeby kupować D40X? Co mi doradzicie?
    Wiem można zawsze przekadrowywać ale to jest trochę ryzykowne i nie daje zawsze pewności co do ostrości żądanego fotografowanego obiektu - sam się już przekonałem na swoich zdjęciach ( chyba że kiepski ze mnie fotograf) . D40 nie chcę bo ma 6 mega pixeli a ja chciałbym też kadrować i fotki w ramkę na ścianę dlatego jedyna ewentualność to D40X i to powiedzmy szczerze całkowicie na raty. Na koniec chciałem dodać że fotografuję krajobrazy i moje prawie 2 letnie dziecko.
    Pozdrawiam wszystkich

Domyślnie

Witam

Tak sobie 'na szybko' sprawdziłem:

D40x:
    http://www.euro.com.pl/cyfrowe-lustr...zoom-kit.bhtml

30 rat x 66,63 zł

400D:
    http://www.euro.com.pl/cyfrowe-lustr...eos-400d.bhtml

30 rat x 83,30 zł (ładowarka i akumulator w komplecie )

Wychodzi niecałe 17 pln różnicy - skoro i tak chcesz kupić na raty to chyba nie jest jakaś astronomicznie duża kwota ... Bierz 400d - zadowolona żona to podstawa !