Close

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Domyślnie jaki obiektyw -d70s

Witam wszystkich.
    Od paru miesięcy posiadam d70s i kit'owy obiektyw. Coraz lepiej mi idzie robienie zdjęć ale ciągle jestem amatorem i nie jest tak pięknie jakbym chciał. Ale przymierzam się do kupna obiektywu, który poszerzy zakres w przedziale większego zoom'u. Cena około 600. Poczytałem trochę na forum, porównałem ceny na allegro lub ebay'u i coraz bardziej się zastanawiam między tymi dwoma obiektywami:
    1. http://cgi.ebay.co.uk/NEW-NIKON-55-200mm-VR-AFS-DX-ZOOM-NIKKOR-LENS-55-200-mm_W0QQitemZ180186188566QQihZ008QQcategoryZ30070QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

2. http://cgi.ebay.co.uk/New-Sigma-70-300mm-70-300-f4-5-6-APO-Macro-Nikon-fit-UK_W0QQitemZ280179402200QQihZ018QQcategoryZ30070QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Sorry za te długie linki powyżej, które po nie są linkami-nie wiem dlaczego ale po skopiowaniu działają.
    Wiem, że w 55-200, VR-się pewnie przyda, czytałem, że pomaga nadrobić fakt, że jest ciemny. Czytałem na OPTYCZNEJ i trochę mnie zdziwiło to co się pojawia przy robieniu zdjęć pod słońce - czy osłona przeciw słoneczna zniweluje wszystkie bliki itp?
    70-300 większy zoom i ma macro. tylko czy przy 300 z ręki zrobię zdjęcie, czy raczej statyw i to też nie jakiś kiepski aby to wszystko utrzymać? Macro - no właśnie nie mam zbytnio pojęcia o tym.
    Czy różnica pomiędzy tym macro a tym zbliżeniem jakie mogę osiągnąć55-200vr(wiem, że to nie obiekty macro) jest ogromna?
    Generalnie robię zdjęcia na dworze, krajobrazy, portrety, architektura -to co mi wpadnie w oko. Nie używam raczej lampy wbudowanej, a dodatkowej nie posiadam jeszcze. Na porządny statyw też będę musiał jeszcze poczekać, więc wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będzie 55-200vr, jeśli się mylę to możecie mnie uświadomić?
    Jeśli ktoś ma doświadczenie z obydwoma obiektywami proszę o porównanie i jakieś praktyczne wskazówki, różnice, plusy minusy.