Close

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: F-401 czy F50

Domyślnie F-401 czy F50

Witam. Jako, że d70s pojechał do serwisu mam większa mobilizację do zakupu analoga. Jako, że na NIkonach nie znam się jeszcze za dobrze proszę was o pomoc. Myślę o czymś tanim i prosty. Zastanawiam się pomiędzy dwoma korpusami (jak w temacie). Który lepszy, który wybrać? Jak z wielkością wizjera, pracą AF, itd. Cena podobna (f-401 stoi poki co za 50zl, F50 jest za kup teraz za 88zł), więc który wybrać. Dziękuję za pomoc

Domyślnie

Zaden z tych, wez F301 a jak juz chcesz z AF to przynajmniej F601 lub F801s.

Domyślnie

Wolę bez Af, bo uwielbiam ogromne wizjery z klinem i rastrem Najlepiej to chciałbym coś starszego, kocham stare, manualne korpusy (w starym systemie kupowałem oraz starsze i prostsze konstrukcje . Ale z tego co widziałem na allegro są dość drogie niestety

Aaaa, ważne jeszcze żeby miały pomiar światła z manualami

Domyślnie

F301 kupisz za grosze a bedziesz mial dobra matowke, jasny wizjer, wspolprace z manualami od 1977 r, programy od P do M i automatyczny przesuw filmu, reszta to manual.

Domyślnie

duży i jasny wizjer bedziesz miał też w 601, obsługa starych szkieł, pomiar światła przez każde szkło dające się podczepić no i AF jak bedziesz chciał, który zawsze można wyłączyć i mieć full manual.

Domyślnie

Ja bym brał tak jak Gall radzi F-301
    Miałem i to było na prawdę fajne body

Pozdrawiam Jarosław Stryjewski. blog

Domyślnie

Jest też 601 M bez AF ale ze wszystkimi zaletami tej konstrukcji
    Sam dość długo robiłem 601-ką i jestem zadowolony - do dziś ją używam jak aparat może ulec uszkodzeniu (łódki kajaki itp). Dobrze naświetla. ma punktowy pomiar światła, synchro 1/12, jedyna wada dość głośny silnik, szczególnie przy zwijanu filmu.
    Ale polecam

Domyślnie

synchro lampy 1/125 (5 się zgubiła)

Domyślnie

W F601 jest jedna wada - AF. AF jest wolny jak zolw i do tego pradozerny jak cholera, a beterie do tego aparatu nie sa tanie.

Domyślnie