Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: soczeki makro

Domyślnie soczeki makro

witam
    chcialbym zajac sie troszke makro fotografia.Mam pytanie czy zakup soczewek takich jak na tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=69601059 ma jakis sens.cena jest dosyc zachecajaca w porownianiu z obiektywem. prosze o pomoc jako ze jestem troche zielony w tym temacie
    dzieki

Domyślnie

Podepnę się do tematu:
    Jak się ma konwerter Raynox do takich soczewek?
    www.mojefoty.com
    Jest: D200|SB-600|T17-50|N18-70|N70-300VR|N50 1.8D|Samyang 8mm|U-AX|K3|3xKenko
    Było: D50|D70s|N18-70|N70-210D|S17-70|S70-210/3.5-4.5|N300/4|Tair-3S|Panagor 2x|3xSoligor

Domyślnie

z tego co wiem, lepiej kupowac soczewki pojedyncze niz w kompletach. rzekomo do kompletow pakowany jest wiekszy chlam

pytanie podstawowe: jak bardzo makro? detal platka kwiatka, czy tzw. jajka komara?

jesli bramka numer jeden to lepszym pomyslem jest jakas dobra stalka (np. 50/1.8 do cyfry czy 80/1.8 do analoga) i pierscienie makro. wygodne, zachowuje pomiar i nie psuje jakosci.
    jesli bramka numer dwa, to chyba najlepiej pierscien odwrotnego mocowania i jakies szkielko typu ruski Helios wpiete przodem do tylu

Domyślnie

Jeżeli kupować soczewki to tylko 2-elementowe, a te na aukcji przypuszczam są 1-elementowe.

Domyślnie

Kiedyś do Minolty A2 posiadałem zestaw soczewek makro Hama. Na tym aparacie nie było widać dużej zmiany jakości, a powiększenia były zacne Do lustrzanki raczej nie polecam- spadek jakości obrazu widoczny, a przy kiepskich szkałach znaczący.

[ Dodano: Nie 06 Lis, 2005 ]
    Przy soczewkach makro najlepszy obraz jest w centrum kadru. Przy kiepskiej jakości soczewek brzegi to istna masakra. Kiepsko jest tez z głębią ostrości- mimo małego otworu przesłony na obiektywie, głębia ostrości jest bardzo mała.
    Pozdrawiam
    Pucha i szkła NIKON

Domyślnie