Szukaj
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 08-10-2024 o 18:41
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 135/1.8, TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L ||A73 SY 35-150/2-2.8 |Pleśniaki|Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8, Vivitar 135/2.8||iPhone 14 PRO||
@Mirkus to przecież jest hobby i nic tu nie ma sensu ekonomicznego. Coś jak z wędkarstwem - kupujesz wędki i kołowrotki za grube tysiące, wydajesz pieniądze na wyjazdy, łodzie, zakwaterowanie, zezwolenia.... jak by za to kupić ryby w sklepie to miałbyś mięsa dla rodziny na lata A jednak ludzie ciągle wędkują bo to przyjemność dla nich, a nie źródło dochodu.
Ja w każdym razie absolutnie nie planuję i nie mam ambicji na fotografii zarabiać.
Marcin
Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S
@cybulski Patent fajny.
PS. Co tam masz za analogi na bokach zawieszone?
@cybulski dziękuję bardzo za zdjęcie, faktycznie chyba się pokuszę o takie rozwiązanie na jednej ze ścian.
Marcin
Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 135/1.8, TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L ||A73 SY 35-150/2-2.8 |Pleśniaki|Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8, Vivitar 135/2.8||iPhone 14 PRO||
z pozdrowieniami - KrzysiekNikon Z6 + Z9 + N14-24 f/2.8S + N24-70 f/2.8S + N70-200 f/2.8G VR II + 35 f/1.8S + 50mm f.1.8S + Planar T* 50 mm f/1.4 + 85 f/1.8S + N105 f/1.4E + S135 f/1.8
Pracowałem w profesjonalnym labie i robiłem wydruki fine-art, często dla wymagających klientów. Jeżeli zależy Ci na najwyższej jakości to wybór pada na druk pigmentowy, ale - jak koledzy powyżej powiedzieli - im dłużej stoi drukarka atramentowa nieużywana, tym więcej czasu i tuszu potrzeba, aby przetkać dysze, bo potrafią zaschnąć. Ponadto warto wziąć pod uwagę kilka kwestii pobocznych, które mogą być istotne i generować dodatkowe koszty. Możesz oczywiści próbować drukować na profilach ICC dostarczonych przez producentów papierów. W większości przypadków powinny one dać zadowalające rezultaty. Żeby jednak wycisnąć z drukarki jak najwięcej i uzyskać jak najlepsze rezultaty, warto sobie stworzyć własne profile ICC - w labie każdy papier mieliśmy samodzielnie oprofilowany. W tym celu potrzebujesz dość drogiego urządzenia, mianowicie spektrofotometru. O ile kalibrator do monitora nie jest jakimś dużym wydatkiem, to już spektrofotometr zaczyna wchodzić w tysiące pln. Oprofilowanie papieru wymaga już trochę doświadczenia i czasu. Można drukować z PSa, jednak wygodniej z dedykowanych programów, np. typu Mirage - kolejny koszt. Poza tym oglądanie i ocena wydruków powinna być przeprowadzana w świetle referencyjnym - kolejny wydatek. W zależności od chęci i budżetu - od lampki przenośnej (nie widzę w tym za dużego sensu, w momencie takich inwestycji) po stworzenie studia z dedykowanym oświetleniem i kalibracją wszystkich urządzeń (monitor, drukarka) do jednego źródła światła. Więc w zależności od tego, jak dobrze chcesz to sobie przygotować, trzeba się już liczyć z konkretnymi kosztami. Zaletą jednak jest to, że tworzysz sobie kompletne, zamknięte i w pełni kontrolowane środowisko zarządzania barwą. Na bieżąco możesz oceniać zgodność wydruków, drukować test printy, próbki, korygować barwy, ostrość, tak, aby wydruk spełniał Twoje oczekiwania w 100% - co w labie jest kosztowne, czasochłonne i uciążliwe. Niemniej zastanów się, czy faktycznie jest Ci potrzebna taka inwestycja. Z problemów - drogie tusze (oczywiście zapominamy o jakichkolwiek zamiennikach), potencjalnie zasychająca głowica, oraz - mimo iż teoretycznie zarządzanie barwą jest już dość dokładnie opisane, i sporo jest na ten temat materiałów - to przygotuj się, że nawet jak sobie wszystko przygotujesz książkowo to czasami przygotuj się na sytuacje, że zadzieje się coś, co nie powinno i nie wiadomo dlaczego. Więc trzeba potem spędzić sporo czasu na dochodzeniu, próbowaniu różnych ustawień, żeby wyszło tak jak powinno. Bywa ciekawie, bywa też frustrująco.
http://marcinciepielewski.pl/
Instagram: Marcin Ciepielewski
Facebook: Marcin Ciepielewski - Images of Passion
Do domu na Mazurach wywiozłem pudła z wydrukami A4/A3, tam mam większą swobodę wieszania, w domu wiadomo jak jest
Linki mam już zakupione, kupowalem takie w Ikei, chyba pod zasłony. Tutaj to były jakies stalowe z marketu plus sznurek, ale sznurek nie sprawdza się już na takiej długości
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 135/1.8, TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L ||A73 SY 35-150/2-2.8 |Pleśniaki|Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8, Vivitar 135/2.8||iPhone 14 PRO||
@cybulski Fajnie. A pstrykasz coś na tych aparatach czy tylko tak są dekoracyjnie?
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 135/1.8, TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L ||A73 SY 35-150/2-2.8 |Pleśniaki|Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8, Vivitar 135/2.8||iPhone 14 PRO||
Skontaktuj się z nami