Ma to sens, dziękuję.
Szukaj
Ma to sens, dziękuję.
Marcin
Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S
Marcin - fafniak (m_a_g - fafniak to też Marcin ) worki szyła mi ciocia, 2 warstwy mocnego materiału + folia w środku by piach się z nich nie sypał, było to OK, używam tego rzadko.
Marcin - m_a_g wiedząc o tym, że będę działał w plenerze kupiłem softbox hexagonalny także dlatego, że jak sie przewróci to więcej prętów - silniejsza konstrukcja, jest szansa, że pręt sie nie zegnie (przy przewrotce), ale co równie ważne kupiłem taki o średnicy105 cm (moja studyjna okta ma 140) bo jako żeglarz wiem co znaczy większa powierzchnia
Nie można określić tego o co pytasz. Wiatr wiatrowi nierówny. W każdym razie przydaje się ktoś kto stoi krok obok statywu, w razie podmuchu.
Dziurawić statyw to jak już to na samej górze. Zresztą są statywy, które mają wyjmowany trzpień po to by go zamontować "bocznie". Czyli już w konstrukcji statywu na szczycie masz element z otworem w poprzek, jak znalazł na sznurki. Powiem ci, że na nieco silniejszy wiatr (nie mówię tu wcale o huraganie) nie ma ratunku, żadne worki, odciągi, śledzie i pomocnik nie pomogą.
Moje systemy: Nikon F, D i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.
Ja okazuje się błędnie podałem rozmiar mojego softboxa - jest to Godox AD-S85S (kupiłem specjalnie ze względu na bezpośrednie mocowanie na AD300) o średnicy 85cm. A i tak się przewrócił niestety, pomimo tego że wiatr w zasadzie był ledwo odczuwalny.
Sam sofbox w ogóle nie ucierpiał przy przewrotkach, natomiast lampa a i owszem, jakimś cudem cały zestaw za każdym razem przewrócił się "do tyłu" w stronę lampy i dość mocno ją poobijał.
Marcin
Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S
Upada cięższym na dół, zawsze ta się obracają te zestawy, niestety.
Moje systemy: Nikon F, D i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.
Po kilku tygodniach prób i kombinacji sprzętowych (czym skutecznie zniechęciłem dzieci do wszelkich wyjść ze mną bo jaki nastolatek lubi spędzać weekendy robiąc swojemu tacie za modela / modelkę) wydaje mi się że dochodzę to jakich takich rezultatów.
Po próbach z różnymi lampami ostatecznie zostałem z AD600Pro II + sofbox + linki i śledzie od namiotu
Efekty poniżej:
Czy w kwestii światła jest tu jeszcze coś do poprawy?
Ostatnio edytowane przez m_a_g ; 21-10-2024 o 21:11
Marcin
Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S
Trochę frontalnie to ustawiłeś, mało rzeźbiące jest takie światło. Wolę kierunek z jednej strony (nie dokładnie z boku, tak 45 stopni od osi obiektywu), jak cień zbyt głęboki to z drugiej daje białą blendę.
Z tyłu, drugi plan oświetlony słońcem to faktycznie wymaga silniejszej lampy (czyli ta 300Ws byłaby chyba za słaba).
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 21-10-2024 o 23:14
Moje systemy: Nikon F, D i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.
Może ekran iPhone’a nie jest odpowiedni do oceny, ale jak dla mnie tło jest odrobinę za jasne.
Jacku, na pewno masz rację z tym frontalnym ustawieniem, chwilowo skupiłem się wyłącznie na likwidacji przepałów / cieni na twarzach i takie mocno frontalne ustawienie które pokazał mi @fafniak sprawdza mi się najlepiej.
Na rzeźbienie światłem, dodatkowe świecenie lub blednę jeszcze przyjdzie czas, mam nadzieję w każdym razie.
Co do mocy lampy - testowałem AD300 i AD400, zanim ostatecznie zostałem z AD600, i powiem tak - nawet AD300 w zasadzie dawała radę.
Zmieniłem lampę na mocniejszą z dwóch powodów:
-zdecydowanie krótszy czas ładowania AD600 robi dużą różnicę - tam gdzie AD300 pracowała na 80% mocy AD600 pracuje na 40% i praktycznie można fotografować krótkimi seriami na 10fps bez obawy że lampa nie błyśnie.
- fabrycznie wbudowane mocowanie bowens S w AD600 - daje wygodny dostęp do szerokiej gamy akcesoriów bez konieczności stosowania jakich dziwnych przelotek czy uchwytów.
Dzięki za komentarz, faktycznie jest jasne, chciałem uchwycić ten słoneczny jesienny las w tle i może trochę przesadziłem. W sumie mi się podoba tak jak jest ale wrócę do tego jeszcze raz ze świeżą głową.
Marcin
Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S
Skontaktuj się z nami