Close

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 79
  1. #51

    Domyślnie

    Ma to sens, dziękuję.
    Marcin
    Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S

  2. #52

    Domyślnie

    Marcin - fafniak (m_a_g - fafniak to też Marcin ) worki szyła mi ciocia, 2 warstwy mocnego materiału + folia w środku by piach się z nich nie sypał, było to OK, używam tego rzadko.

    Marcin - m_a_g wiedząc o tym, że będę działał w plenerze kupiłem softbox hexagonalny także dlatego, że jak sie przewróci to więcej prętów - silniejsza konstrukcja, jest szansa, że pręt sie nie zegnie (przy przewrotce), ale co równie ważne kupiłem taki o średnicy105 cm (moja studyjna okta ma 140) bo jako żeglarz wiem co znaczy większa powierzchnia
    Nie można określić tego o co pytasz. Wiatr wiatrowi nierówny. W każdym razie przydaje się ktoś kto stoi krok obok statywu, w razie podmuchu.

    Dziurawić statyw to jak już to na samej górze. Zresztą są statywy, które mają wyjmowany trzpień po to by go zamontować "bocznie". Czyli już w konstrukcji statywu na szczycie masz element z otworem w poprzek, jak znalazł na sznurki. Powiem ci, że na nieco silniejszy wiatr (nie mówię tu wcale o huraganie) nie ma ratunku, żadne worki, odciągi, śledzie i pomocnik nie pomogą.
    Moje systemy: Nikon F, D i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.

  3. #53

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta

    Marcin - m_a_g wiedząc o tym, że będę działał w plenerze kupiłem softbox hexagonalny także dlatego, że jak sie przewróci to więcej prętów - silniejsza konstrukcja, jest szansa, że pręt sie nie zegnie (przy przewrotce), ale co równie ważne kupiłem taki o średnicy105 cm (moja studyjna okta ma 140) bo jako żeglarz wiem co znaczy większa powierzchnia
    Nie można określić tego o co pytasz. Wiatr wiatrowi nierówny. W każdym razie przydaje się ktoś kto stoi krok obok statywu, w razie podmuchu.

    Dziurawić statyw to jak już to na samej górze. Zresztą są statywy, które mają wyjmowany trzpień po to by go zamontować "bocznie". Czyli już w konstrukcji statywu na szczycie masz element z otworem w poprzek, jak znalazł na sznurki. Powiem ci, że na nieco silniejszy wiatr (nie mówię tu wcale o huraganie) nie ma ratunku, żadne worki, odciągi, śledzie i pomocnik nie pomogą.
    Ja okazuje się błędnie podałem rozmiar mojego softboxa - jest to Godox AD-S85S (kupiłem specjalnie ze względu na bezpośrednie mocowanie na AD300) o średnicy 85cm. A i tak się przewrócił niestety, pomimo tego że wiatr w zasadzie był ledwo odczuwalny.
    Sam sofbox w ogóle nie ucierpiał przy przewrotkach, natomiast lampa a i owszem, jakimś cudem cały zestaw za każdym razem przewrócił się "do tyłu" w stronę lampy i dość mocno ją poobijał.
    Marcin
    Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S

  4. #54

    Domyślnie

    Upada cięższym na dół, zawsze ta się obracają te zestawy, niestety.
    Moje systemy: Nikon F, D i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.

  5. #55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    używam tego rzadko.
    no właśnie

  6. #56

    Domyślnie

    Po kilku tygodniach prób i kombinacji sprzętowych (czym skutecznie zniechęciłem dzieci do wszelkich wyjść ze mną bo jaki nastolatek lubi spędzać weekendy robiąc swojemu tacie za modela / modelkę) wydaje mi się że dochodzę to jakich takich rezultatów.
    Po próbach z różnymi lampami ostatecznie zostałem z AD600Pro II + sofbox + linki i śledzie od namiotu
    Efekty poniżej:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC02534_V3.jpg
Wyświetleń:	6
Rozmiar:	1,57 MB
ID:	83239
    Czy w kwestii światła jest tu jeszcze coś do poprawy?
    Ostatnio edytowane przez m_a_g ; 21-10-2024 o 21:11
    Marcin
    Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S

  7. #57

    Domyślnie

    Trochę frontalnie to ustawiłeś, mało rzeźbiące jest takie światło. Wolę kierunek z jednej strony (nie dokładnie z boku, tak 45 stopni od osi obiektywu), jak cień zbyt głęboki to z drugiej daje białą blendę.
    Z tyłu, drugi plan oświetlony słońcem to faktycznie wymaga silniejszej lampy (czyli ta 300Ws byłaby chyba za słaba).
    Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 21-10-2024 o 23:14
    Moje systemy: Nikon F, D i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.

  8. #58

    Domyślnie

    Może ekran iPhone’a nie jest odpowiedni do oceny, ale jak dla mnie tło jest odrobinę za jasne.

  9. #59

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Trochę frontalnie to ustawiłeś, mało rzeźbiące jest takie światło. Wolę kierunek z jednej strony (nie dokładnie z boku, tak 45 stopni od osi obiektywu), jak cień zbyt głęboki to z drugiej daje białą blendę.
    Z tyłu, drugi plan oświetlony słońcem to faktycznie wymaga silniejszej lampy (czyli ta 300Ws byłaby chyba za słaba).
    Jacku, na pewno masz rację z tym frontalnym ustawieniem, chwilowo skupiłem się wyłącznie na likwidacji przepałów / cieni na twarzach i takie mocno frontalne ustawienie które pokazał mi @fafniak sprawdza mi się najlepiej.
    Na rzeźbienie światłem, dodatkowe świecenie lub blednę jeszcze przyjdzie czas, mam nadzieję w każdym razie.
    Co do mocy lampy - testowałem AD300 i AD400, zanim ostatecznie zostałem z AD600, i powiem tak - nawet AD300 w zasadzie dawała radę.
    Zmieniłem lampę na mocniejszą z dwóch powodów:
    -zdecydowanie krótszy czas ładowania AD600 robi dużą różnicę - tam gdzie AD300 pracowała na 80% mocy AD600 pracuje na 40% i praktycznie można fotografować krótkimi seriami na 10fps bez obawy że lampa nie błyśnie.
    - fabrycznie wbudowane mocowanie bowens S w AD600 - daje wygodny dostęp do szerokiej gamy akcesoriów bez konieczności stosowania jakich dziwnych przelotek czy uchwytów.

    Cytat Zamieszczone przez lukasz_kk Zobacz posta
    Może ekran iPhone’a nie jest odpowiedni do oceny, ale jak dla mnie tło jest odrobinę za jasne.
    Dzięki za komentarz, faktycznie jest jasne, chciałem uchwycić ten słoneczny jesienny las w tle i może trochę przesadziłem. W sumie mi się podoba tak jak jest ale wrócę do tego jeszcze raz ze świeżą głową.
    Marcin
    Nikon Z9, Z8, Z7II, Sony A1, A7RV, A7RIII, Canon R5, Fujifilm XH2 / XH2S

  10. #60

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m_a_g Zobacz posta
    Jacku, na pewno masz rację z tym frontalnym ustawieniem, chwilowo skupiłem się wyłącznie na likwidacji przepałów / cieni na twarzach i takie mocno frontalne ustawienie które pokazał mi @fafniak sprawdza mi się najlepiej.
    .
    Ja ci pokazałem ZAKRES ustawień

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. 70-200 2.8 w portrecie
    By tomik34 in forum Teleobiektywy od 70 >
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 26-11-2011, 01:54
  2. Tamron 90 w portrecie
    By Umbra in forum Foto - technika
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 03:04
  3. [ Portret ] II raz w portrecie -Ewelina-
    By RobertSoul in forum Portret, także Glamour/Beauty
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-04-2010, 06:57
  4. [ Portret ] Pierwszy raz w portrecie
    By Celeborn in forum Portret, także Glamour/Beauty
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-09-2009, 06:26
  5. [ Portret ] Debiut w portrecie
    By franz55 in forum Portret, także Glamour/Beauty
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 10-12-2008, 15:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •