Close

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 54
  1. #1

    Question Na rozdrożu: Nikon lusterkowy czy bezlusterkowy, DX czy FX

    Szanowni Forumowicze

    Mój D300 umiera. Towarzyszył mi wraz z nikonowskimi obiektywami 18-105 i 70-300 przez wiele lat. Niestety, nikt nie żyje wiecznie (nawet 90x kiedyś umarł).
    Stoję przed koniecznością wyboru wszystkiego. Nie jestem profesjonalistą i być nim nie zamierzam - fotografia to moje hobby, więc wydawanie na sprzęt milionów monet nie jest moim zamiarem, choć wiem, że i tak tanio nie będzie. Fotografuję architekturę, przyrodę, ludzi, wydarzenia - bez szczególnej specjalizacji.
    Zmęczyło mnie zmienianie obiektywów i płakanie po kadrach, których nie zdążyłam zrobić, bo obiekt w tym czasie się ulotnił.
    Wbudowana lampa ma duże zalety, choć wiem, że ortodoksi mnie wyśmieją. Aparat noszę w plecaku i nie chcę zwiększać ciężaru, dokładając jeszcze jeden element wyposażenia.
    Będę wdzięczna za merytoryczne wskazanie wad i zalet zostania przy lusterkowcach i przejścia na bezlusterkowce - w opcjach DX i FX oraz wad i zalet dostępnych korpusów i obiektywów.

    Podsumowując:
    • uniwersalny nieprofesjonalista,
    • fotografujący wszystko po trochu,
    • zmęczony noszeniem i wymianą obiektywów,
    • szuka przyjaznego systemu, który posłuży przez dłuższy czas w warunkach globalnego ocieplenia (temperatury ekstremalne wykluczone).

    Życzliwe rady przyjmę z wdzięcznością.

  2. #2

    Domyślnie

    Jak ma być lekko to DX. W Nikonie masz Z50, Zfc i Z30. Możesz używać ich z posiadanymi obiektywami przez adapter FTZ, lub zmienić szklarnię na natywną, czyli np. na nowego 18-140.
    Ostatnio edytowane przez LeonardZelig ; 14-02-2023 o 14:46

  3. #3

    Domyślnie

    Obiektywy też do wymiany, są już mocno spracowane - nic mnie nie ogranicza (z wyjątkiem rozsądku w kwestii pieniędzy)...

  4. #4

    Domyślnie

    Jeśli Z50 i natywne, to rozważyłbym także dwa kity: 16-50 i 50-250.