Close

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Wątek: Perfect Skin

  1. #11

    Domyślnie

    Dzięki @Wujot jeszcze raz, postaram się przeanalizować kilka razy Twoją wypowiedź.
    Może jestem nieświadomy swojej niekompetencji, ale wydaje mi się, że poczyniłem choć minimalne postępy choćby w kwestii panowania nad światłem. Ale wiem, że jeszcze długa droga...


    6. Tutaj jeszcze jedno, to w sumie pierwsze zdjęcie, które wykonałem dla tego klienta. Pewnie koncepcja też leży, ale światło chyba nie najgorsze?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	perfectskin-butter-duze-f.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	1,14 MB
ID:	66377

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pilej Zobacz posta
    Dzięki @Wujot jeszcze raz, postaram się przeanalizować kilka razy Twoją wypowiedź.
    Może jestem nieświadomy swojej niekompetencji, ale wydaje mi się, że poczyniłem choć minimalne postępy choćby w kwestii panowania nad światłem.
    Zdecydowanie, w kwestii światła zrobiłeś bardzo duży postęp. Choć ciągle poruszasz się sprawnie tylko w niskim kluczu. Czyli "naturalnej" dla fotografii stylistyce pozwalającej uzyskiwać dobre efekty wizualne. Low key ma niewątpliwe zalety: przez umiejętne stosowanie świateł kluczowych łatwo można wydobyć to co chcemy. Obniża to koszty aranżacji i przyspiesza realizacje. Jak coś jest niefajne to ukrywamy to w cieniu. W dodatku to co oświetliliśmy jest najjaśniejsze i bardzo dzięki temu widoczne i ściągające wzrok. Same plusy. Ale niski klucz to tak naprawdę pułapka, albo gorzej - obrazowo mówiąc - kanał fotograficzny.

    Z punktu widzenia designu, jakimś "dziwnym" zbiegiem okoliczności (a co pokazują badania projektów), w projektowaniu dominują jasne tony i zdjęcia. To, powiedzmy 80-90% całości zapotrzebowania. O klasie fotografa wobec tego świadczy sprawne poruszanie się w jasnym kluczu a nie ciemnym. To ostatnie to prościzna (i samograj). Jasny ton to naprawdę jest wyzwanie. W jednym z tekstów (przy plecaku) opisałem zresztą jak sobie można tu poradzić.

    O deficycie w tym kluczowym dla fotografii zawodowej aspekcie można przekonać się analizując prace z tego wątku - te jasne są bardzo słabe, z punktu widzenia światła oczywiście. Wobec tego proponowałbym Ci półroczny okres abstynencji od low key - jest szansa, że obudzisz się już jako fotograf mający pojęcie o świetle.

    Zupełnie oddzielną kwestią jest czy warto skupiać się nadmiernie nad perfekcją oświetlenia, kompozycji czy wysmaczenia. Gdy w 1992 roku pisałem moją pracę dyplomową o studiach fotografii reklamowej w Europie zdobyłem szeroki dość wgląd w ich osiągnięcia. I jak zobaczyłem prace czołówki to stwierdziłem, że dogonienie tej perfekcji warsztatowej zajmie mi wiele lat (>10). Ale zauważyłem też, że w jakimś sensie, te prace są skostniałe, rutynowe, ciężkie. W tym dostrzegłem swoją szansę, i jakkolwiek starałem się podciągnąć warsztat (bo zawodowiec musi reprezentować w każdym aspekcie dobry poziom) to skupiłem się na tych sprawach co je wcześniej sygnalizowałem. Czyli pomysł, język, styl, nowatorstwo, zaskoczenie, gra z widzem intelektualna i ta wizualna. A później dostrzegłem, że fotografia to tylko składnik projektu. Jakkolwiek na szczęście często najważniejszy W parę lat później znalazłem się w przeglądach projektowania europejskiego (a w kraju parę razy były grube nagrody). Wystarczyło na to 6 lat. Mój klasyczny warsztat był poprawny. Na pewno w zakresie smaczków, subtelności i kultury plastycznej byłem poniżej, na przykład, wspomnianego tu już Piotra. Inna sprawa, że mnie to niezbyt interesowało, bo wyjściowo zdecydowanie bardziej bliski jest mi Bauhaus jak secesja (to w kwestii korzeni) lub graficy jak fotografowie. Ale każdy musi znaleźć swoją drogę - Twoja może być kompletnie inna.

    Nie mniej przykra informacja jest taka, że jakkolwiek możesz później świadomie robić jakąś antyestetykę albo nawet antyzawodowo ale sprawne komponowanie aranżowanie i świecenie zgodne z mainstreamem niestety musisz mieć w paluszku.

  3. #13

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wujot Zobacz posta
    Proponuję przestudiować malarstwo niderlandzkie albo foty choćby @sailor , któremu czego jak czego ale smaku i finezji nie brakuje.
    no znalezc sie w cytacie jednoczesnie z moim ulubionym malarstwem niderlandzkim i w dodatku z komplementem .. bezcenne

    Cytat Zamieszczone przez Wujot Zobacz posta
    Nie mniej przykra informacja jest taka, że jakkolwiek możesz później świadomie robić jakąś antyestetykę albo nawet antyzawodowo ale sprawne komponowanie aranżowanie i świecenie zgodne z mainstreamem niestety musisz mieć w paluszku.
    w ramki i na sciane. i powtarzac tak czesto jak sie da. zaoszczedziloby to 80% bylejakosci wsrod wspolczesnych "tfurcow"
    Odpowiadam jedynie za to co napisalem - nie za to co zrozumiales

  4. #14

    Domyślnie

    Dzięki Wiesław za rady, postaram się częściej robić jasne zdjęcia, ale co z tego wyjdzie nie wiem. Cieszę się, że chociaż w oświetleniu zrobiłem krok do przodu.
    Jeśli chodzi o koncepcję zdjęć które pokażę, to wymyślona przez klienta, najczęściej z udziałem wody...

    7.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	perfect-skin-ointment-n.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	786,8 KB
ID:	67117


    8.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	perfect-skin-ointment-woda-n.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	1,59 MB
ID:	67118


    9. Tutaj woski zapachowe pakowane w takich kopertach.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	perfect-skin-woski-nowe-n.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	856,7 KB
ID:	67119

  5. #15

    Domyślnie

    Wyprostuj proszę tę wodę na 7. bo mi klawiaturę zalejesz!

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez odzio Zobacz posta
    Wyprostuj proszę tę wodę na 7. bo mi klawiaturę zalejesz!
    No właśnie! Bardzo ciekawy zabieg, moim zdaniem mógłby być tym czymś co nada spójność serii i zrobi zadzior. Takie chwyty to "automatyczne" wyróżniki i łamanie kodu kulturowego. Kiedyś zadałem sobie pytanie czy linia horyzontu w pejzażu musi być pozioma i zrobiłem serię zdjęć gdzie w graficznej kompozycji uzasadniającej skos horyzontu łamałem tę zasadę. Wydaje mi się, że nawet to wyszło. Teraz pytanie czy tutaj wyszło?

    Mam sporo wątpliwości: po pierwsze chyba produkt powinien być poziomy (według mnie) bo jest najważniejszy. Ja bym też uznał, że zdjęcie nie powinno być po "rodczenkowsku" obrócone bo to zbyt tani chwyt. Czyli u mnie woda ściekałaby dokładnie w pionie. Ale najogólniej to bardzo mocno przemyślałbym taką fotę bo jest bardzo nieoczywiste jak można wykonać takie łamanie horyzontu.

    Przechodząc do technikaliów

    Światło jest beznadziejne i nie tylko od strony kreacyjnej. Jest fatalne technicznie, dając rozmiękczenia i spadki kontrastu. Białe tło jest wymagające między innymi z tego powodu, że niezależnie od mocno doświetlonego planu światło nie ma prawa być go nigdzie indziej. Czyli tylko na planie (a często nawet mniej planu i dokopiowanie brzegów). Popatrz na tę fotę poniżej. Mimo ekstremalnie kontrastowego użytego światła, które na niewielkich fragmentach potrafiło przepalić czarny do bieli (co oznacza, że jest go tam więcej o 7 stref Adamsa, czyli 7 EV!) wszędzie gdzie trzeba kontur jest ostry i wyrazisty. U Ciebie mamy mydło.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MHWJQ_0764.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	6,40 MB
ID:	67127

    Wracając do kreacji zobacz, że tak sfotografowany plecak daje wrażenie świetlistości otwierając przestrzeń.

    Czyli jak napisałem leży u Ciebie funkcja kreacyjna i techniczna. Przy białym tle trzeba zdecydowanie dokładniej kontrolować wszystko jak w low key. Oczywiście jeśli chce się mieć porządny efekt a nie g... jak np z namiotu bezcieniowego. Białe tło i przestrzenny soczysty obraz wymaga bardzo precyzyjnej kontroli światła wypełniającego, delikatnego użycia świateł kluczowych, założonych tak aby budowały przestrzeń a jednocześnie były zharmonizowane. I wiarygodne. Dotąd łupałeś swoje ciemne tony siekierą, pora nauczyć się subtelniejszego działania.

    Zasadniczo w Twojej fotografii strasznie brakuje wysmaczenia i delikatności. Powinieneś szybko nadrobić te braki.

    Nie chce mi się dalej analizować montażu wody i kolorystyki Twojego obrazu. Dla mnie jest straszne - właśnie ze względu na toporność. Może ktoś tutaj pogłębi krytykę w tym zakresie.

    W każdym razie wykazujesz sporą determinację i pracowitość więc te braki, o których nie raz już napisałem, na pewno możesz zlikwidować. Postudiuj jakieś akwarele pod kątem harmonii barw, popatrz na projekty, które lekkością urzekają. Pogadaj z kumpelami o doborze ciuchów i elementów, może zatrudnij stylistkę. Z moich doświadczeń bardzo dużo dało mi obserwowanie pracy moich przyjaciółek z ASP, mimo, że to było szkło, grafika, malarstwo, ceramika. Także praca z znakomitymi stylistkami filmowymi dała mi kopa w obszary, które dotąd lekceważyłem. Najogólniej jak trzeba przyrąbać siekierą to trzeba, ale małym dłutkiem też należy umieć się posłużyć.
    Ostatnio edytowane przez Wujot ; 21-10-2022 o 14:13

  7. #17

    Domyślnie

    Dzięki @Wujot za komentarz, będę się starał.


    Woski zapachowe Black Opium I Armani Code. Klient zadowolony.
    10.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	perfect-skin-woskiczarne-f.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	1,32 MB
ID:	67721

  8. #18

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne wątki

  1. alien skin presety
    By pawelo1991 in forum Fotografia - tematy ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 14:33
  2. [ Reportaż ] Skin
    By Franek_ in forum Reportaż, street, sport, śluby, podróże
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 12:53
  3. [ Krajobraz ] elephant's skin
    By to in forum Krajobraz
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 11:43
  4. [ Reportaż ] Skin (z szuflady)
    By adamszloser in forum Reportaż, street, sport, śluby, podróże
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2007, 10:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •