Close

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Wątek: Perfect Skin

  1. #11

    Domyślnie

    Dzięki @Wujot jeszcze raz, postaram się przeanalizować kilka razy Twoją wypowiedź.
    Może jestem nieświadomy swojej niekompetencji, ale wydaje mi się, że poczyniłem choć minimalne postępy choćby w kwestii panowania nad światłem. Ale wiem, że jeszcze długa droga...


    6. Tutaj jeszcze jedno, to w sumie pierwsze zdjęcie, które wykonałem dla tego klienta. Pewnie koncepcja też leży, ale światło chyba nie najgorsze?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	perfectskin-butter-duze-f.jpg
Wyświetleń:	11
Rozmiar:	1,14 MB
ID:	66377

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pilej Zobacz posta
    Dzięki @Wujot jeszcze raz, postaram się przeanalizować kilka razy Twoją wypowiedź.
    Może jestem nieświadomy swojej niekompetencji, ale wydaje mi się, że poczyniłem choć minimalne postępy choćby w kwestii panowania nad światłem.
    Zdecydowanie, w kwestii światła zrobiłeś bardzo duży postęp. Choć ciągle poruszasz się sprawnie tylko w niskim kluczu. Czyli "naturalnej" dla fotografii stylistyce pozwalającej uzyskiwać dobre efekty wizualne. Low key ma niewątpliwe zalety: przez umiejętne stosowanie świateł kluczowych łatwo można wydobyć to co chcemy. Obniża to koszty aranżacji i przyspiesza realizacje. Jak coś jest niefajne to ukrywamy to w cieniu. W dodatku to co oświetliliśmy jest najjaśniejsze i bardzo dzięki temu widoczne i ściągające wzrok. Same plusy. Ale niski klucz to tak naprawdę pułapka, albo gorzej - obrazowo mówiąc - kanał fotograficzny.

    Z punktu widzenia designu, jakimś "dziwnym" zbiegiem okoliczności (a co pokazują badania projektów), w projektowaniu dominują jasne tony i zdjęcia. To, powiedzmy 80-90% całości zapotrzebowania. O klasie fotografa wobec tego świadczy sprawne poruszanie się w jasnym kluczu a nie ciemnym. To ostatnie to prościzna (i samograj). Jasny ton to naprawdę jest wyzwanie. W jednym z tekstów (przy plecaku) opisałem zresztą jak sobie można tu poradzić.

    O deficycie w tym kluczowym dla fotografii zawodowej aspekcie można przekonać się analizując prace z tego wątku - te jasne są bardzo słabe, z punktu widzenia światła oczywiście. Wobec tego proponowałbym Ci półroczny okres abstynencji od low key - jest szansa, że obudzisz się już jako fotograf mający pojęcie o świetle.

    Zupełnie oddzielną kwestią jest czy warto skupiać się nadmiernie nad perfekcją oświetlenia, kompozycji czy wysmaczenia. Gdy w 1992 roku pisałem moją pracę dyplomową o studiach fotografii reklamowej w Europie zdobyłem szeroki dość wgląd w ich osiągnięcia. I jak zobaczyłem prace czołówki to stwierdziłem, że dogonienie tej perfekcji warsztatowej zajmie mi wiele lat (>10). Ale zauważyłem też, że w jakimś sensie, te prace są skostniałe, rutynowe, ciężkie. W tym dostrzegłem swoją szansę, i jakkolwiek starałem się podciągnąć warsztat (bo zawodowiec musi reprezentować w każdym aspekcie dobry poziom) to skupiłem się na tych sprawach co je wcześniej sygnalizowałem. Czyli pomysł, język, styl, nowatorstwo, zaskoczenie, gra z widzem intelektualna i ta wizualna. A później dostrzegłem, że fotografia to tylko składnik projektu. Jakkolwiek na szczęście często najważniejszy W parę lat później znalazłem się w przeglądach projektowania europejskiego (a w kraju parę razy były grube nagrody). Wystarczyło na to 6 lat. Mój klasyczny warsztat był poprawny. Na pewno w zakresie smaczków, subtelności i kultury plastycznej byłem poniżej, na przykład, wspomnianego tu już Piotra. Inna sprawa, że mnie to niezbyt interesowało, bo wyjściowo zdecydowanie bardziej bliski jest mi Bauhaus jak secesja (to w kwestii korzeni) lub graficy jak fotografowie. Ale każdy musi znaleźć swoją drogę - Twoja może być kompletnie inna.

    Nie mniej przykra informacja jest taka, że jakkolwiek możesz później świadomie robić jakąś antyestetykę albo nawet antyzawodowo ale sprawne komponowanie aranżowanie i świecenie zgodne z mainstreamem niestety musisz mieć w paluszku.

  3. #13

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wujot Zobacz posta
    Proponuję przestudiować malarstwo niderlandzkie albo foty choćby @sailor , któremu czego jak czego ale smaku i finezji nie brakuje.
    no znalezc sie w cytacie jednoczesnie z moim ulubionym malarstwem niderlandzkim i w dodatku z komplementem .. bezcenne

    Cytat Zamieszczone przez Wujot Zobacz posta
    Nie mniej przykra informacja jest taka, że jakkolwiek możesz później świadomie robić jakąś antyestetykę albo nawet antyzawodowo ale sprawne komponowanie aranżowanie i świecenie zgodne z mainstreamem niestety musisz mieć w paluszku.
    w ramki i na sciane. i powtarzac tak czesto jak sie da. zaoszczedziloby to 80% bylejakosci wsrod wspolczesnych "tfurcow"
    Odpowiadam jedynie za to co napisalem - nie za to co zrozumiales

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne wątki

  1. alien skin presety
    By pawelo1991 in forum Fotografia - tematy ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 14:33
  2. [ Reportaż ] Skin
    By Franek_ in forum Reportaż, street, sport, śluby, podróże
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 12:53
  3. [ Krajobraz ] elephant's skin
    By to in forum Krajobraz
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 11:43
  4. [ Reportaż ] Skin (z szuflady)
    By adamszloser in forum Reportaż, street, sport, śluby, podróże
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-05-2007, 10:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •