Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19
  1. #1

    Domyślnie PC dla fotografa amatora przez duże A

    Chciałbym sklecić w miarę tanio i dobrze (wiem, to chyba niemożliwe komputer stacjonarny do obróbki zdjęć. Programy, które używam to DXO LAB i Luminar.
    W wątku okazje komputerowe użytkownik forum podał AMD Ryzen 5 5600G z grafiką AMD Radeon (6x 3,9 GHz) 19 MB gniazdo AM4 CPU BOX.
    Czy ten procesor z grafiką obsłuży przyzwoicie te programy?
    Czy karta graficzna ma wpływ na wyświetlanie zdjęcia na monitorze?
    Czy przy obróbce zdjęcia pobierana jest pamięć z karty graficznej, czy tylko z zainstalowanej pamięci?

    Jak widać jestem kompletnie "zielony" w tej dziedzinie. Gdyby jednak ktoś się pochylił nad tymi pytaniami i dał odpowiedź będę bardzo wdzięczny.
    Nikon Z50

  2. #2

    Domyślnie

    Bez problemu Ryzen 5600G poradzi sobie, na jednym komputerze mam ten procesor i nawet można na nim pograć w mniej wymagające gry.
    Podpowiem ci taką standardową konfigurację
    - płyta główna na B550 i tu zwracasz uwagę jedynie na wyjścia jakie potrzebujesz, ogólnie bardzo podobne wszystko jest, więc nawet można brać wybierając po cenie i też nie trafisz w nic złego.
    - procesor Ryzen 5600G
    - pamięć DDR4 3200MHz CL16
    - dysk SSD najlepiej jeden na wszystko 1TB na złączu M.2 PCIe NVMe o wydajności przyzwoitej przynajmniej 2500Mb/s odczyt/zapis
    - zasilacz 450-550W może być obojętne jaki od SilentiumPC bo dobra jakość i dobre ceny
    - obudowa, klawiatura i mysz jak ci się podoba
    - można chłodzenie też zamontować inne niż w zestawie z procesorem, bardzo dobre będzie SilentiumPC Spartan 4 Max

    Temat monitora to inna kwestia i tu jak ma być budżetowo to u mnie sprawdziły się monitory BenQ serii PD mimo że używam też dość dobrych i dużo droższych monitorów NEC.
    Ostatnio edytowane przez PoPan ; 17-05-2022 o 18:08

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PoPan Zobacz posta