Close

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37
  1. #1

    Question Witam i o obiektywy z bagnetem Z pytam ;-)

    Witam serdecznie,

    Jestem bardzo początkującym „nikoniarzem” jako że dopiero kilka tygodni temu wszedłem w ten system.
    Jeżeli chodzi o fotografię jako taką to jest to moje hobby od ponad 20 lat, więc w tym temacie taki początkujący nie jestem Fotografuję głównie przyrodę, krajobrazy i portrety.
    Posiadam dużo (a nawet dużo za dużo) sprzętu fotograficznego, historycznie przez większość mojej przygody z fotografią siedziałem w Canonie, kiedy bezlusterkowce pojawiły się na rynku równolegle wszedłem również w Sony i Fuji, oraz systemy MFT Olympusa / Panasonica (zależało mi na małych rozmiarach teleobiektywów ze względu na kontuzję barku).
    Jakiś czas temu przypadkowo natrafiłem na Nikkora AF-S 500 f5.6 PF VR ED. Ten obiektyw był tak mały i lekki, że zdecydowałem się wejść w system Nikon’a i kupiłem go razem z Nikonem Z9.
    Co mogę powiedzieć – był to strzał w 10 – Z9 + 500 f5.6 PF jest tylko bardzo nieznacznie większy niż mój Olympus M1X z M. Zuiko 300 F4 Pro, a za to ponad dwa razy lżejszy niż mój Canon R5 z EF 500 F4 L IS USM którego bez statywu z gimbalem nie dało się w zasadzie używać. Teraz nie muszę już wybierać czy zabrać lekki sprzęt z malutką matrycą czy pełną klatkę, bo zestaw Nikona daje mi obie rzeczy na raz – dużą matrycę i mały rozmiar i wagę, i bez problemu można go godzinami używać fotografując z ręki w czatowni.

    Zainteresowałem się więc Nikonem na poważnie, bo stwierdziłem, że siedzenie na raz w wielu systemach zaczyna się powoli robić męczące, czasami człowiek głupieje, kiedy bierze aparat innej firmy do ręki i mu się guzikologia miesza.
    Zakupiłem Nikona Z7II z Nikkorem Z 24-70 f2.8 S, i jestem bardzo zadowolony z jakości i uniwersalności jaką daje mi ten zestaw do fotografii wyjazdowej / krajobrazowej.