Close

Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    06 2020
    Miasto
    Trójmiasto
    Posty
    4

    Domyślnie Nikkor AF 50 mm f/1.8D a Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G

    Aktualnie używam pożyczonego Nikkora AF-S 50 mm f/1.8G i jestem zachwycona. Mam też możliwość otrzymać na własność Nikkora AF 50 mm f/1.8D. I tutaj moje pytanie: jakie są realne różnice? Mam świadomość tego, że nie ma silnika, pewnie będzie trochę wolniejszy, może się zdarzyć mniej celny. Ale jakie są realne różnice w obrazku? Czy ten AF również jest taką żyletą?
    Słowem wyjaśnienia: jestem początkująca, więc dla mnie Nikkor AF-S to absolutny jakościowy przeskok i kosmos, w porównaniu do ciemnych obiektywów kitowych. Nie mam również żadnej możliwości wejścia w opcję "dołóż X i kup lepszy". Pytam tylko, czy warto i czy jakość będzie porównywalna.
    Myślałam również o Yongnuo 50mm f/1.8, ale opinie widziałam skrajne, więc póki co, przychylam się bardziej do Nikkora, ale jeżeli ktoś ma doświadczenie z tym obiektywem, to również będę wdzięczna za wygłoszenie opinii.
    Używam Nikona d300.

  2. #2

    Domyślnie

    Jeśli 50/1.8G uznajesz za żyletę, to 50D też będzie ok
    Mam 50D i jakoś nigdy nie czułem potrzeby zmiany, ale to też nie do końca moja ogniskowa na DX.
    Zaletą wersji D jest ciekawy bokeh, rozmywa tło tak trochę "analogowo".
    Na parametry popatrz tu
    https://www.dxomark.com/Lenses/Compa...35_440_177_440

  3. #3

    Domyślnie

    Przy D zwróć uwagę czy na zdjęciach w miare jednolitego obiektu -sciana, niebo - nie ma na środku jaśniejszej okrągłej plamy tak mniej więcej kilka mm, o jakby żywszych kolorach niż otoczenie. Miałem dwa takie egzemplarze, nie wiem skąd się to bierze. Ponoć jeszcze starsze wersje wykazywały jakiś zafarb fioletowy przy świetle z boku.

  4. #4

    Domyślnie

    Jak dają za darmo nic tylko brać. Lepiej dokupić np. 35/1.8DX niż dokładać do 50/1.8G, przynajmniej moim zdaniem.

  5. #5
    Oszczędny w słowach