Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17
  1. #1

    Domyślnie Przerażająco tani obiektyw >135mm

    Cześć,
    zacznę może od tego, że jestem zielony w temacie jak diabli. Aktualnie posiadam Nikona D5100 i kitowy obiektyw 18-105mm. Aktualnie też poluję na teleskop, a te oferty wiszą max 20 min na giełdach - dlatego zależy mi na czymś tanim, aby później nie bawić w się w odsprzedaż.
    105mm do focenia nocnego nieba to trochę przymało, więc zanim kupię telep chciałbym spróbować czegoś dłuższego minimum 135mm.
    Przeglądając oferty natrafiłem na takie wynalazki:
    Fodor auto 200mm 3.5
    TORA 80-200 mm
    Sigma 70-200 mm mocowanie M42

    Czy cokolwiek z tego się podłączy pod mojego Nikona? Bo rozumiem, że potrzebowałbym przejściówkę M42 ale czy każdy z tych obiektywów w nią "wejdzie"?
    Czy jest w ogóle sens się w to bawić Waszym zdaniem? Jak sądzę pewnie minimum to zoomy Tamrony, Sigmy za około 500zł. Ale zależy mi na najtańszej alternatywie. Stąd post.

    Będę wdzięczny za podpowiedź.
    Pozdrawiam.

  2. #2

    Domyślnie

    Astro to nie jest tania zabawa. Efekty będą wprost proporcjonalne do zainwestowanych kwot. M42 z Nikonem nie ostrzy na nieskończoność, więc jest chyba nieprzydatne. Możesz szukać tele z mocowaniem Pentacon Six, ale sprawny raczej nie do dostania za 100 zł, tyle kosztuje adapter

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sirLancelot Zobacz posta
    zależy mi na najtańszej alternatywie
    Te wymienione to nie jest najtańsza alternatywa.
    To się nazywa fotograficzny złom.

  4. #4
    ksh
    Gość

    Domyślnie

    Tego Fodor znam, przerabiałem do Nikona żeby była nieskończoność ale szału nie ma, to stara konstrukcja z gigantyczną aberracją, są inne 200mm f/3.5 warte uwagi i dające się przerobić.

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poste Zobacz posta