Close

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32
  1. #1

    Domyślnie Prośba o radę dotyczącą obiektywu Sigma 105mm Macro

    Witam,

    Jestem amatorem fotografii przyrodniczej i marzę o możliwości wykonywania zdjęć owadów wysokiej jakości. Posiadany przeze mnie sprzęt to Nikon D3300 i kitowy obiektyw Nikkor 18-105 mm.
    Przykładam się do kupna obiektywu Sigma 105 f/2.8 EX DG OS HSM i tutaj pojawia się moje pytanie - czy dla mojego body istnieją jakieś trochę tańsze alternatywy, które zapewnią mi podobną jakość obrazu i komfort fotografowania?
    Zaznaczę, że zależy mi na obiektywie z autofocusem. Po obejrzeniu przykładowych zdjęć na ExploreCams tańsze obiektywy makro Nikkora wydają mi się uzyskiwać obraz mniej ostry i nasycony kolorami niż Sigma, ale przecież zależy to też trochę od warunków fotografowania i umiejętności samego fotografa.

    Drugie pytanie dotyczy przykładowych zdjęć - niestety nie wiem, które zdjęcia w Internecie zostały uzyskane z użyciem tylko i wyłącznie body i obiektywu, a które wymagały dodatkowego sprzętu, np. soczewek makro lub pierścieni. Jeśli ktoś z Was posiada mój model aparatu z obiektywem Sigmy 105mm, bardzo proszę o podesłanie jakichś przykładowych fotek

    Dodam, że posiadany przeze mnie obiektyw kitowy 18-105 mm całkiem nieźle radzi sobie z małymi obiektami, takimi jak właśnie owady. Stosuję nie uznawaną przez wielu metodę przycinania zdjęć w celu powiększenia obiektu, ale moim zdaniem efekt jest całkiem przyzwoity (poniżej wysyłam przykładowe fotki). Zastanawiam się, jak bardzo obraz uzyskany za pomocą Sigmy różniłby się od obrazu uzyskanego kitowym obiektywem i następnie przyciętego. Jeśli ktoś posiada podobne porównania, byłoby to dla mnie bardzo pomocne