Szukaj
@OjTam, aż tak szczegółowo nie wiem, ale na 90% moja wersja ma silniczek wbudowany w obiektyw, tylko nie jest to jeszcze ten cichy USD.
Bo rozumiem, że pojęcie "śrubokręt" odnosiłoby się gdyby obiektyw nie miał w ogóle swojego napędu i korzystał tylko tego w body?
D7200+Nikkor 10-24 f3.5-4.5G ED+Nikkor 18-105+Tamron SP AF 90 f2.8 Di MACRO 1:1+Nikkor AF-P DX 70-300G ED VR+Nikkor 50 1.8G+Sigma A 18-35 1.8+Sigma S 60-600
Stary Tamron 90/2.8 występuje w dwóch zasadniczo różniących się wersjach. Ten bez silnika ma pierścień przysłony. Ten z silnikiem go nie posiada.
Nowa Sigma 105, o którą pytał autor wątku ma zarówno silnik, jak i stabilizację. Jest obecnie najtańszym nowym obiektywem makro wartym zakupu.
Z6III + N 17-28/2.8, N 28-75/2.8, N 70-180/2.8, N 24-200, T 70-300Z, V 20/2.8, N 40/2.0, V 85/1.8.
D750/800 + N 24-70/2.8, N 50/1.8G.
było D70, D40, D60, D80, D90, D700, D7000, D7100, D600, D750, D7200, D7500, Z5, Z6II
moje pstryki, na fejsie, instagram
Na @TOP67 jak zawsze można polegać
W takim razie, ja mam na pewno wersję z silniczkiem
bo ta z pierścieniami przysłony z tego co widzę, wygląda tak:
D7200+Nikkor 10-24 f3.5-4.5G ED+Nikkor 18-105+Tamron SP AF 90 f2.8 Di MACRO 1:1+Nikkor AF-P DX 70-300G ED VR+Nikkor 50 1.8G+Sigma A 18-35 1.8+Sigma S 60-600
Jeszcze wstrzymam się z kupnem Sigmy, bo przejrzałem zakończone oferty na Allegro i widzę, że zdarzają się dość często w cenie ok. 1400 zł. W tym czasie chętnie obejrzę w środę lub później te foty z Tamrona
Szkoda czasu na robienie testów porównawczych między obiektywem kitowym, a specjalizowanym obiektywem makro. Ten jak i inne obiektywy makro
umożliwiają odwzorowanie obiektu w skali 1:1, czego nie zapewni żaden tzw. kitowy obiektyw. Mocne kadrowanie to nie jest droga do osiągnięcia
wysokiej jakości obrazów. Po prostu obraz się rozmyje, bo w jakiś cudowny sposób nie przybędzie mu detalu. Ta Sigma to w tej chwili najtańszy
obiektyw makro w tym przedziale ogniskowych. Ma jeszcze inną zaletę w porównaniu do omawianego tutaj Tamrona. Jest to obiektyw z wewnętrznym
ogniskowaniem i stabilizacją.
Weź też pod uwagę, że zaopatrzenie się w wysokiej klasy obiektyw nie spowoduje automatycznie duży jakościowo wzrost uzyskiwanych fotografii.
Potrzeba jeszcze dużo pracy przy edycji, ale i często dodatkowego osprzętu.
Nie ma sensu porównywanie ostrości szkieł makro na podstawie zdjęć znalezionych w necie. Wszystkie szkła makro (chyba nie znajdziesz wyjątku wśród wypuszczonych w ostatniej dekadzie, chyba że jakiś egzotyk) zapewnią wystarczającą ilość detalu na matrycy 24 Mpix. A nawet więcej. Posłuchaj kolegę kazzi bo napisał ci cenne uwagi. Podsumowując, bierz tę Sigmę jeśli cena odpowiada, bo to b.dobre szkło i nie znajdziesz nic lepszego w makro biorąc całokształt.
Ps. Napisałeś też jakieś dziwne rzeczy, makro to b. wymagający temat a poprzeczka jest postawiona wysoko, bo niesamowitych zdjęć jest sporo. Bez umiejętności, obróbki i oceanu cierpliwości wiele nie zdziałasz. Szkło da komfort, ale to wcale nie najważniejszy warunek dobrych czy choćby udanych zdjęć.
Nie zawsze zdjęcia da się robić ze statywu - a wtedy stabilizacja jednak może się przydać. W podobnej cenie znajdziesz jeszcze Nikkora 60/2.8 afs. To też bardxo fajne szkiełko ale trzeba podejść bliżej do obiektu. Ale łatwiej go utrzymać w ręku bo jest jednsk dużo lżejszy
Nikon FX i Olympus m4/3
Skontaktuj się z nami