Close

Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Domyślnie Komplet podstawowych obiektywów do Nikona

    Witam forumowiczów

    Jestem "Nikoniarzem" od 2012 roku. Przeszedłem prawie całą drogę od Nikona D5100 poprzez D5300, D5500, D7100, D610, D500, D750, D850 czyli praktycznie całość. Nie licząc oczywiście w pełni profesjonalnych bo jestem cały czas amatorem. Nie zajmuje sie fotografią zawodowo.
    Jeśli chodzi o obiektywy to zaczynałem, jak chyba kazdy amator od najtańszych Nikonów , Tamronów. Potem , z czasem udało mi sie skompletować Nikkora 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 , 105 makro 2.8, reszta to były Tamrony ( np 150-600 G2 czy inne poza zakresem Nikkora).
    Niestety w ubiegłym roku "zdradziłem" Nikona na rzecz Pansonica S1R i obiektywów L-mount. Dlaczego? Sam nie wiem. Szukałem czegoś nowego, innego. "Miłość" do pełnoklatkowego bezlusterkowca Panasonic, który w rankingu DXOMARK stoi "na tronie ( to też byłe jeden z powodów) trwała 9 miesięcy ( Jak ciąża )
    Teraz wyprzedaję cały system Panasonica i wracam do Nikona. Tu pojawia sie pytanie po tak długim wstępie. Nie wdając sie w szczegóły mogę aktualnie do pełnej klatki Nikona ( a "wymysliłem" sobie Nikona D780 - taki MÓJ wybór) skompletować wszystkie zakresy + portret + makro z obiektywów Nikona albo , co w dzaisiejszych czasach jest czymś normalnym - skompletować zestaw złożony prawie w całości z najnowszych obiektywów Tamrona (15-30 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2. 8, 90 2.8 makro, dodatkowo cenowo mogę zmieścic 150-600 i portret Sigma art 85 mm 1.4.
    Czy istnieje jakaś pisana, niepisana, zasada. Jakaś potwierdzona opinia użytkowników, że do nieprofesjonalnego uzytkowania ( a wcale nie znaczy to do "byle jakiego") lepiej jest uzytkować Nikkora do Nikona czy postawić na "róznorodność". Rankingi, opine odnośnie posczególnych obiektywów, porównania dotyczą tylko szkieł. Nie znalazłem - być może słabo szukałem - zależności szkieł względem puszki jaką się używa.