Cześć,

Jestem początkującym fotografem zajmującym się fotografią produktową 360 oraz zdjęciami statycznymi. Moje cele są dwa: jak najwierniej odwzorować barwy oraz uzyskać tło w nieskończonej bieli. Przykładowa galeria znajduje się tutaj: https://embed.imajize.com/4463336. Animacja 360 to efekt jaki chciałbym uzyskać na każdym produkcie. Zdjęcia statyczne w miniaturach pokazują drogę jaką przeszedłem z problematycznymi produktami. Żeby uzyskać jak najlepszy efekt prosto z aparatu ustawiłem tryb pomiaru światła na "punktowy" oraz zwiększyłem krzywą naświetlania do maksimum. Dało mi to w efekcie zdjęcie nr 1. Samo w sobie wygląda na białe. Ale po wklejeniu go na dowolną stronę internetową widać różnicę pomiędzy tłem mojego zdjęcia a tłem przeglądarki. Drugim problemem jest zabawa z krzywą naświetlania. Przy produktach niezawierających jasnych kolorów efekt jest bardzo fajny. Ale przy produktach jasnych muszę ją stopniowo zmniejszać bo inaczej jasne kolory (wraz z kolorem tła) również wychodzą prześwietlone. Dlatego doszedłem do podmiany tła w Photoshopie...

Do obróbki używam sekwencji wsadowej (galeria pojedynczego produktu składa się z ~80 zdjęć). Oraz narzędzia szybkie zaznaczanie i "zaznacz temat". Funkcja w większości przypadków działa rewelacyjnie. Niestety przy białych lub jasnych produktach powstają artefakty takie jak na zdjęciach nr 3, 4 i 5. Myślałem, że może z uwagi na zbyt mały kontrast pomiędzy produktem a tłem program się wysypuje. Więc spróbowałem podmienić tło na którym robię zdjęcia na ciemne (zdjęcie nr 2). Niestety nie przyniosło to żadnego efektu. Program tyle samo zdjęć z galerii błędnie zaznacza. Co więcej - artefakty pojawiają się w tych samych miejscach.