Close

Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Domyślnie Teleskop - czy można wydać "względnie niewiele" ?

    I cieszyć sie czymś o czym dawno się marzyło ? Oczywiście wiem że każdy zakup to jest zasada "no.. wiesz... ale jak dodasz jeszcze 500 to masz lepiej "

    Chciałbym sobie oglądać planety naszego układu, księżyce
    Chciałbym móc podpiąć aparat (sony a6400 - bo lekki)
    Tak wiem że jak wydam 4 tysiące to będzie lepiej niż 1500
    Coś co ma wspomaganie dla początkującego

    - - - - kolejny post - - - - - -

    wyskoczył mi taki :
    https://deltaoptical.pl/teleskop-sky...dobson-8-pyrex

    - - - - kolejny post - - - - - -

    tylko żeby to używać pewnie trzeba w sumie ze 2 tysie...

  2. #2

    Domyślnie

    Jestem początkujący w tym temacie, ale jeśli foto to montaż paralaktyczny potrzebny...
    Nikon Z7 Z14-30/4 Z24-70/2,8; S50/1,4;S70-200 2,8; S60-600

  3. #3

    Domyślnie

    Ale to ma tak słabą jasność ? 1600 ASA nie wystarczy ?

  4. #4

    Domyślnie

    @fafniak.
    Na montażu paralaktycznym z prowadzeniem, zrobisz zdjęcia przy czasach kilkudziesięcio sekundowych, lub nawet kilku minutowych.
    To przepaść w możliwościach.
    Teleskop jaki podlinkowłeś, to ogniskowa 1 200 mm, na dobsonie. Żeby zdjęcie wyszło nieporuszone (według starej szkoły jeszcze z czasów analoga), dla małego obrazka trzeba 600 podzielić przez ogniskową. Wychodzi 0,5 s, dla małego obrazka. Teraz dzielisz przez 1,5 i wychodzi 0,3 s. W praktyce jeszcze mniej.
    To baaardzo mało.
    Niektórzy uważają że trzeba dzielić 500, co daje jeszcze krótsze czasy.
    Na początek, lepiej kup sobie za 1500 prosty montaż paralaktyczny i porób zdjęcia przez obiektywy jakie masz. Astrofotografia, to coś zupełnie innego niż pozostałe rodzaje fotografii. To coś co bym porównał, do ekstremalnego makro. Efekty wyglądają super, ale nie każdy kto spróbuje się w to wciągnie, na tyle by te efekty uzyskać.