Close

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Domyślnie Prośba o pomoc w wybraniu pierwszego aparatu

    Cześć wszystkim, jest to mój pierwszy post na forum, więc należy się przywitać. Chciałbym się zwrócić do was z prośbą, o pomoc w wybraniu pierwszego aparatu. Na wstępie dodam, że jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o aparaty i fotografie. Kilka dni temu naszła mnie myśl, że fotografowanie może być dla mnie całkiem ciekawym zajęciem. Z tego względu, od kilku dni intensywnie przeglądam to forum, oraz inne strony dotyczące fotografii. Na każdej ze stron polecane są różne aparaty, różnych producentów. Jednak jakoś najbardziej przemawiają do mnie aparaty Nikon'a.
    Budżet jaki chciałbym przeznaczyć, wynosi 1000zł. Mówię oczywiście o używanym body oraz obiektywie. Zdjęcia, które chciałbym robić, w głównej mierze miały by przedstawiać: krajobrazy, budowle, oraz makro, okazjonalnie ludzi i "typowe" zdjęcia wakacyjne. Oczywiście jestem świadom, że do każdego z typu zdjęć, potrzebny jest inny obiektyw. Ale tak jak napisałem wyżej, jestem kompletnym amatorem, nigdy tak naprawdę nie robiłem zdjęć lustrzanką. Jednak chcę spróbować swoich sił w tej dziedzinie. Aparaty jakie "rzuciły" mi się w oczy to:
    D90 - podobno bardzo dobry dla początkujących, z różnorodnymi opcjami.
    D5100 - tak jak wyżej, też polecany dla ludzi, którzy zaczynają przygodę z fotografią.

    Najbardziej zastanawiam się właśnie nad tymi dwoma, ze względu na moje ograniczone finanse.

    Zdaje sobie sprawę, że to nie aparat robi zdjęcia, lecz człowiek. Jestem gotów na naukę obsługi aparatu oraz różnych poradników dla osób, które chcą czegoś więcej niż tylko "jechanie" na auto. Gdyby było inaczej, nie zamieszczał bym tutaj swojego postu, i nie zawracał wam głowy.

    Chciałem tylko dodać, że kwota za jaką chce kupić body z obiektywem, nie jest może jakaś duża, lecz liczę na to, że poradzicie mi który aparat najlepiej by się nadawał dla kogoś bez żadnego doświadczenia i wiedzy.