Close

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16
  1. #11

    Domyślnie

    Ten FUN to oczywiście w odniesieniu do radości z tego że coś mi wyszło i jest jakiś progres.

    a jeszcze wracając do podstaw - ustawienia 1/10 f13 ISO100 zostawiać, czy tutaj też coś mogę jeszcze pokombinować, jeśli tak to z którym parametrem i jak.

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez otek84 Zobacz posta
    Trafniej się tego chyba ująć nie da

    Dzięki Waszym radom przynajmniej wiem, że muszę się wpierw pochylić nad dwumianem
    Nie liczę na przeskoczenie lat pracy, bo czym bardziej się zagłębiam w temat i czytam, oglądam poradniki, realizację innych dochodzę do wniosku, że tu nie ma jednej formuły. Każdy ma jakąś tam swoją technikę która wypracowywał.

    Z mojej strony nie słodząc (no może trochę) nikomu, to jestem wdzięczny, że pomimo trywialnych zapytań z mojej strony dostaję konkretne odpowiedzi - widzę że super grono (to już posłodzone )

    W sumie rozwiązaniem mogłoby być zlecenie zrobienia zdjęć profesjonaliście, bo cenowo to pewnie taniej lub porównywalnie wyjdzie niż ogarnięcie sprzętu, ale gdzie wtedy ten FUN.

    Odnośnie blendy i rozmieszczenia lamp - dobrze to zrozumiałem:
    Wazelina i pokora ale co najważniejsze też chęć nauki. Właściwa mieszanka!

    Spróbuję najkrócej jak się da.

    1. Za szybko idziesz z resume.
    2. Metal na zdjęciach musi żyć. A to należy rozumieć, że nie może być jednolicie czarny, biały ani szary. I w zasadzie dotyczy to każdej fotografowanej powierzchni przedmiotu.
    3. W przypadku zwykłej blachy oczekujemy, że dana powierzchnia będzie gdzieś połyskiwała będąc tam prawie biała a na reszcie będzie stopniowa coraz bardziej szara.
    4. W przypadku kwasówki oczekujemy, że powierzchnia będzie jasno połyskiwała na większej powierzchni będąc tam prawie biała a na reszcie będzie czarna. Ma oddawać charakter lustra.
    5. Jeśli taką lustrzaną powierzchnię umieścisz prostopadle na tle a to tło oświetlisz do białego to stal też będzie biała i zniknie kontur.
    6. Wobec tego na początek olej tło a skoncentruj się na rysunku na przedmiocie. Zresztą zrobienie tego dobrze (jednolite tło) - bez interwencji w Ps jest bardzo trudne.
    7. Tło powinno być jasne, ale szare, tak aby uwypuklać światła kluczowe.
    8. Naucz się na początek takiego świecenia aby cały przedmiot był szary (uniknięcie odblasków)
    9. Jak to będziesz umiał to naucz się zakładać tinty (przejścia od tonu jasnego do ciemnego) na konkretnych powierzchniach (bocznych i górnych)
    10. Połącz umiejętność 8 i 9
    11. Fotografuj z wyższej perspektywy - będzie łatwiej
    12. Zacznij od analizy przedmiotu w jednym świetle - zmieniaj jego położenie i powierzchnię. To jest kluczowe. Dobry obraz to suma składowych, najlepiej takich, że nie wpływają na siebie.

    Pozdro
    Wiesiek
    Ostatnio edytowane przez Wujot ; 09-10-2019 o 16:19

  3. #13

    Domyślnie

    nie ma więcej pytań... na tą chwilę

    Zebrałem wszystkie sugestie i zabieram się do pracy i eksperymentowania.
    Dodam, że z tym tłem zmieniłem trochę podejście - chcąc go za bardzo wypalić, prześwietlałem fotografowany przedmiot.
    W rezultacie zlewał się z tłem.
    Odsunąłem lampy dalej, bo wcześniej niemal dotykały tła. Za to zwiększyłem czas naświetlania nieznacznie.
    Teraz jeszcze właśnie spróbuje lekko szare tło wykorzystać - dla lepszego odcięcia się przedmiotu + muszę zabudować sufit bo nierdzewka odbija mi brązowe belki stropu.

    A z innej beczki, czy jest na forum ktoś z okolic Żywiec-Bielsko, kto byłby chętny na udzielenie mi kilku odpłatnych korepetycji na zasadzie podpatrzenia jak to robi profesjonalista - temat dopiero po Nowym Roku (jak co to proszę o kontakt na PW)

  4. #14

    Domyślnie

    Jeszcze jedna prośba, jeśli z czasem będę chciał zakupić nieco lepszy obiektyw - jaki polecacie, aby sprawdził się przy tego typu zdjęciach.
    Jak najlepsza ostrość całego fotografowanego elementu i jak najmniejsze zniekształcenie

  5. #15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez otek84 Zobacz posta
    Jeszcze jedna prośba, jeśli z czasem będę chciał zakupić nieco lepszy obiektyw - jaki polecacie, aby sprawdził się przy tego typu zdjęciach.
    Jak najlepsza ostrość całego fotografowanego elementu i jak najmniejsze zniekształcenie
    Zasadniczo zależy to od studia jakie masz. Im dłuższy tym lepszy bo najmniejszych problemów z GO nie będzie. Ekonomicznie rzecz biorąc najlepszy byłby nikkor 50/1,8. Podejrzewam, że f8 będzie z zapasem ale w razie czego nie bój się używać nawet f16. W sumie przy wyższych ujęciach alternatywna 70-ka może być niewygodna. Szedłbym w to co napisałem. Potrzebną przysłonę wyliczasz z kalkulatora głębi ostrości, podobnie jak i punkt ostrzenia.

    Pozdro
    Wiesiek

  6. #16

    Domyślnie

    kanal tego goscia daje garsc przykladow:


    https://youtu.be/87_vgyn2cwk
    Sluzba niewybatozona z rana predko sie bisurmani
    www.smooth.photography/vs13

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-08-2019, 10:08
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-08-2012, 09:47
  3. Jak? przy jakich ustawieniach? przykład
    By evzu in forum Foto - technika
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-09-2011, 14:07
  4. Pomoc przy ustawieniach aparatu .
    By Mikael1980 in forum Foto - technika
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 13:38
  5. sb 28 prosze o pomoc w ustawieniach
    By mmmak in forum Lampy błyskowe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-06-2009, 13:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •