Close

Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Wiedeń

  1. #1

    Domyślnie Wiedeń

    W tym wątku będę zamieszczał stopniowo zdjęcia, które wykonałem podczas pobytu w Wiedniu. W dziedzinie fotografii architektury jestem bardzo początkujący (w sumie w każdej dziedzinie fotografii taki jestem). Z pokorą wysłucham każdej krytyki.

    Na pierwszy ogień zdjęcie z wieży Donauturm, z tarasem widokowym znajdującym się na wysokości 150 metrów nad ziemią, do którego można dostać się windą w zawrotnym tempie 30 sekund. Powyżej tarasu są jeszcze kawiarnia oraz restauracja.

    1.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_5666-2.jpg
Wyświetleń:	15
Rozmiar:	1,35 MB
ID:	30173

    Samo zdjęcie jest panoramą wykonaną z 10 pionowych kadrów, przyciętą następnie z prawej strony gdzie było największe prześwietlenie. Część "przepału" pozostawiłem ze względu na chęć domknięcia kadru wieżowcem oraz mostem nad Dunajem, starając się jednocześnie wyciągnąć jak najwięcej szczegółów z obszarów prześwietlonych. Brzeg siatki u dołu od ok. 1/3 kadru w stronę środka musiałem wystemplować, ponieważ taras jest osłonięty kratami zabezpieczającymi, które uniemożliwiły mi wykonanie panoramy obracając się w miejscu (jak teraz pomyślę, to mogłem wystawić aparat poza kraty i wówczas nim rotować), musiałem przesuwać się w prawo w związku z czym brzeg siatki za każdym razem był w trochę innej części kadru, i po złączeniu panoramy wyszły schodki. Z tego samego powodu siatka jest urwana w połowie kadru (w innej części tarasu nie łapała się w kadr). Gdybym miał więcej czasu na górze (spieszyłem się w inne miejsce), to bardziej przyłożyłbym się do wykonania tego zdjęcia. Zdaję sobie sprawę, że w obecnej postaci nadaje się ono do kosza, chętnie jednak wysłucham uwag co do innych aspektów, które również mogą być kulawe, a których nie dostrzegam.

  2. #2
    Lu
    Gość

    Domyślnie