Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20
  1. #1

    Domyślnie D5600 + 18-105, czy obiektywy sigma, czy coś innego?

    Witam wszystkich,
    jestem początkującym w tym temacie i chciałbym poradzić się fachowców. Może chronologicznie:

    - budżet ok. 2500zł (jak najbardziej dopuszczam używki, wręcz tylko na nich bazuję), jeśli coś super będzie 200-300zł drożej to ok, ale jak coś można mieć podobnej jakości za trochę mniej to też ok
    - co fotografuję? w zasadzie wszystko, jednak głównie pod wycieczki aby mieć fajne wspomnienia z wakacji dobrej jakości, no i różne takie chwile, spotkania rodzinne itp.
    - kupiłem sony rx100 M3, ale ostrość zdjęć była gorsza niż na smartfonie S9+, więc po tygodniu go sprzedałem - kompakty odpadają
    - początkowo byłem praktycznie zdecydowany na bezlusterkowca sony a6000 + obiektyw sony e 18-105 f/4
    - jednak cena powyższego zestawu na rynku wtórnym to ok. 2700zł, co skłoniło mnie do poszerzenia horyzontów i zacząłem dopuszczać lustrzanki, ale tylko ważące do ok. 500g
    - w międzyczasie okazało się, że mogę kupić jeszcze na gwarancji zestaw Nikon D5600 + obiektyw Nikon 18-105 f/3.5-5.6 za kwotę 1500zł (moim zdaniem rewelacyjna cena)
    - docelowo chciałem się zdecydować na ten zestaw i potem ewentualnie rozbudowywać o np. sigmę 30 f/1.4 i może zamienić w późniejszym czasie ten 18-105 na sigmę 18-50 f/2.8
    - jednak dzisiaj natrafiłem na zagadnienie pt. kalibracji obiektywów, a zwłaszcza sigm, tamronów itp i trochę się tym wszystkim przeraziłem.