Close

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Domyślnie Sprzęt do fotogrametrii - co na początek?

    Witam,

    Jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o fotografię, ale zamierzam w końcu zainwestować w lustrzankę, by jako grafik móc tworzyć własne tekstury do wizualizacji jak również wykonywać fotoskaning obiektów. To jest główny, zawodowy cel zakupu lustrzanki, ale wiadomo - być może złapię bakcyla i wsiąknę w fotografię i będę tym sprzętem pstrykał fotki krajobrazów/architektury.

    Zatem uściślając, potrzebuję sprzętu, który sprawdzi się w:
    1. Tworzeniu tekstur
    2. Tworzeniu modeli 3D ze zdjęć
    3. Fotografia natury/architektury

    Kompletnie nie interesuje mnie fotografia ślubna, portrety i tym podobne rzeczy. Zazwyczaj aparatu będę używał w dość dobrych warunkach oświetleniowych (za wyjątkiem hobbystycznie robionych fotek oświetlonego miasta)

    Zależy mi na ostrym jak brzytwa obrazie, z dużą ilością detali. Słyszałem, że w tym aspekcie najlepiej radzą sobie stałki. Jeśli tak, to chyba najlepiej byłoby kupić 2 obiektywy - jeden stałka, drugi zmienny. Podobno do tekstur najlepiej sprawdza się 50mm.

    Budżet - max 10 000 zł (body + obiektyw/obiektywy)

    Póki co mój wzrok początkującego skierowany jest ku D7500, a za kilka lat zmieniłbym na FF gdyby się okazało, że jakość będzie zauważalna. Słyszałem, że obiektywy kupuje się na całe życie, jeśli tak, to w przypadku zdecydowania się na cropa potrzebowałbym takich, które będą pasować później do FF.

    Co byście mi polecili? Faktycznie lepiej na początek kupić cropa i ew później przesiąść się na pełną klatkę? Czy w moim przypadku nie będzie wielkiej różnicy?

  2. #2

    Domyślnie