Witam. Jakie obiektywy polecicie pod d500? Myśle czy warto wejść w sigme 18-35 f1.8 i 50-100 f1.8 i nikkor 50f1.8/1.4. Czy raczej w nikkory 17-55 f2.8 i 70-200 f2.8? W przyszłości być może dojdzie dodatkowo d750 do d500.
Szukaj
Witam. Jakie obiektywy polecicie pod d500? Myśle czy warto wejść w sigme 18-35 f1.8 i 50-100 f1.8 i nikkor 50f1.8/1.4. Czy raczej w nikkory 17-55 f2.8 i 70-200 f2.8? W przyszłości być może dojdzie dodatkowo d750 do d500.
Wszystko zależy do czego te obiektywy mają służyć. Ogniskowa 200 w N to nie 100 w S, a przyslona 2.8 w N to nie 1.8 w S.
Do ostrości i rozdzielczości S 18-35 i 50-100 wymienione Nikkory nie mają szans się zbliżyć chociaż wiemy, że są dobre.
Z kolei pewność AF N 17-55 w porównaniu do S 18-35 jest również bezkonkurencyjna.
Jeżeli myślisz o optyce na najwyższym poziomie to tego Nikkora 50/1.8 czy 1.4 bym sobie darował bo ani ogniskowa nie jest (dla mnie) atrakcyjna a tym bardziej jakość optyczna tych obiektywów.
Sam musisz wybrać co jest dla Ciebie najważniejsze. Ja mam D500 i zupełnie inny zestaw obiektywów do niego, ktory został po poprzednikach na przestrzeni lat . Jednak gdybym miał obecnie budżet na wymianę obiektywów to na pewno jako amator kupiłbym Sigmy 18-35 i 50-100.
Dodatkowo można powiedzieć, że w zamian za używanego Nikkora 70-200/2.8 można kupić obydwie Sigmy używane lub lub nowe z gwarancją sklepu. Tak myślę ja, robiący zdjęcia wyłącznie dla siebie, natomiast ci którzy robią zdjęcia dla klientów mogą na to patrzeć nieco inaczej.
Ostatnio edytowane przez mmluty ; 03-02-2019 o 20:55
Ciekawe na ile jest to miarodajne: https://www.the-digital-picture.com/...mp=0&APIComp=0
Napisałem, że wymienione Nikkory są dobre, a rownocześnie miałem na myśli rozdzielczość Sigmy na pełnych otworach 1.8, taki nieładny skrót myślowy. Tak czy inaczej kluczowe jest do czego to potrzebujemy i co lubimy. Testy warto znać bo z każdego jakiś tam wniosek można dla siebie wyciągnąć, wiedząc jak wiele może zależeć od egzemplarza i kalibracji zestawu. Jednak jako amator zestawu N 17-55 + 70-200/2.8 do D500, ze względu na kryterium cena /jakość bym raczej nie wybrał.
Jako amator mam taki właśnie zestaw I jeśli S18-35 w zestawieniu z D7200 była średnia, to w parze z D500 jest super i jak na obecną chwilę nie mam żadnych problemów. AF pewny i po kalibracji USB Dock trafia tam gdzie trzeba.
Dodatkowo mam jeszcze S50 f1,4 którą kupiłem jako pierwszą stałke i też jest ostro
Kolego a wszystkie sigmy trafiają o ostrzą w punkt?
Z tą Sigmą Art 50/1.4 do Dx o ktorej też myślałem, to mam mieszane uczucia, szczególnie jeżeli porównuję jej użyteczność z Sigmą Art 50-100/1.8 ktorą w internecie można kupić nową za niespełna 4000 zł z gwarancją sklepu, a ogniskowa 50-100 przy takich parametrach optycznych to jednak jest szerszy zakres zastosowań.
- - - - kolejny post - - - - - -
Przepraszam, że pytaniem na pytanie zapytam jednak - czy wszystkie Nikkory czy Tamrony trafiają zawsze w punkt.
Robi ktoś śluby reportaże nikonem d500 ? jaki zestaw polecicie do tego typu fotografii?
Najwięcej zabawy przy kalibracji miałem z S18-35, na każdej z czterech ogniskowych i każdej odległości był FF. Potem też delikatna korekta USB Dockiem przy S50-100 gdzie tu występował BF.
Najmniej zabawy bo tylko na jednej odległości delikatna poprawka przy S50. Teraz wszystkie szkła trafiają w punkt, no chyba że ja coś spapram
- - - - kolejny post - - - - - -
Zgadza się, od kiedy mam S50-100 to S50 leży praktycznie nie używana
Ale jak pisałem, jest to moja pierwsza stałka kupiona jeszcze przed S50-100 i jakoś szkoda mi się z nią rozstać mimo że leży w torbie i jest mało używana.
Ale jeśli kiedyś chciałbym zmienić DX na FX to będzie jak znalazł
@hunter77
Robiłem, kilka razy. Jako podstawowe szkło reporterskie do D500 - N17-55/2,8. Zero stresu, że coś nie wyjdzie. Gorąco polecam taki właśnie zestaw.
Skontaktuj się z nami