Close

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 42
  1. #31

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Han Zobacz posta
    Widzę, że ustawili mi wyostrzanie aż na 9 - może dlatego obraz jest taki... Po przeczytaniu poprzednich wątków ustawię na 3. Dziękuję za szybką odpowiedź.
    Na kalibracji zawsze ostrość i kontrast jest ustawiany na maksa, łatwiej jest zobaczyć gdzie dokładnie jest ostrość.

  2. #32

    Domyślnie

    Czy funkcja picture control krajobrazy nadaje się do jpg w słoneczny dzień ? zastanawiam się czy nie przyciemni w cieniach w stosunku do standardu?
    Chodzi dokładniej o cienie drzew a chodzi mi o wyciągnięcie minimalnie mocniej kolorów w jpg bo wydają się mało nasycone w stosunku do rzeczywistości.

    Pozdrawiam

  3. #33

    Domyślnie

    Czy się nadaje do jpg w słoneczny dzień to zależy od konkretnej sytuacji i od oczekiwań. Camera Landscape zwiększa kontrast dość znacząco, więc przyciemni cienie. Zwiększa równocześnie nieco nasycenie barw. W krajobrazie działa dość specyficznie, co trudno szybko powtórzyć w inny sposób. Osobiście czesto tego używam, ale w post procesie jako jeden z pierwszych parametrów wywolania obrazka.
    Myślę, że sam możesz to wszystko ocenić robiąc zdjęcia w dwu wariantach w Twojej konkretnej sytuacji ustawiając body na różne warianty PC. Nikt przecież nie wie co dokładnie fotografujesz i co chcesz osiągnąć.
    Niestety chyba masz dwie możliwości: albo fotografowanie w jpg i kręcenie dokładnego profilu kolorystycznego w PC pod bardzo konkretne potrzeby , albo przeproszenie się z RAW-ami i spokojne ustawienie wszystkiego w postprocesie.

  4. #34

    Domyślnie

    Witam niestety nie mam minitora tylko TV, już odpuściłem sobie rawy ale powodów jest więcej.
    Co do fotografowania głównie lustro służy mi w 99% do zdjęć na urlopie. Ostatnio pół roku przeleżał nie używany.

    Chodzi o wciągnięcie kolorów ale nie zależy mi na tym tak bardzo jeśli miało by pogorszyć - przyciemnić ciemniejsze miejsca boki czy dół robiąc zdjęcia np z cienia drzew. Ostatnio właśnie między sosnami piniowymi się chowałem i uchwyciłem je po bokach środek ok ale gałęzie prawie czarne. Focę głównie kiedy jest mocne słońce góry i rejony południowe. Teraz jeszcze ustawiłem d light funkcje na normal i będę przymykał bardziej przysłonę 12-16 w kitowym nikkorze bo teraz w trybie A przymykałem na wyjeździe do 5,6-7. ale to na takie słońce za dużo. Jeśli chodzi o control picture to miałem 1 opcję chyba standarsową wydaje mi się że kolory są mniej nasycone niż na żywo a jeśli jest pochmurne niebo blade światło to wtedy to uwypukla i zieleń jest taka ciemna-zgniła dlatego myślę czy opłaca się ustawiać tą opcję krajobrazową.
    Ostatnio edytowane przez fanta ; 15-04-2019 o 00:56

  5. #35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanta Zobacz posta
    Witam niestety nie mam minitora tylko TV, już odpuściłem sobie rawy ale powodów jest więcej.
    Co do fotografowania głównie lustro służy mi w 99% do zdjęć na urlopie. Ostatnio pół roku przeleżał nie używany.

    Chodzi o wciągnięcie kolorów ale nie zależy mi na tym tak bardzo jeśli miało by pogorszyć - przyciemnić ciemniejsze miejsca boki czy dół robiąc zdjęcia np z cienia drzew. Ostatnio właśnie między sosnami piniowymi się chowałem i uchwyciłem je po bokach środek ok ale gałęzie prawie czarne.
    Nie musisz całkowicie wracać do rawów (choć ja polecam taki krok). I nie musisz mieć monitora. Wystarczy, że zrobisz kilka próbnych zdjęć w raw i wywołasz je choćby w aparacie z różnymi ustawieniami. I już będziesz miał pogląd jaki efekt dają poszczególne ustawienia PC.
    Na komputerze dodatkowo miałbyś możliwość wyciągania z cieni, przyciemniania świateł (także lokalnie), czyli w zasadzie lekarstwo na problemy o których piszesz.
    Ponadto w słoneczny dzień prawdopodobnie przyda Ci się filtr polaryzacyjny. Kiedy jest dużo słońca i liści - moim zdaniem z reguły użycie polara to najskuteczniejszy sposób regulacji kontrastu i nasycenia kolorów. Jeżeli 99% zdjęć robisz na urlopie, to polecam polara.

    Cytat Zamieszczone przez fanta Zobacz posta
    Teraz jeszcze ustawiłem d light funkcje na normal i będę przymykał bardziej przysłonę 12-16 w kitowym nikkorze bo teraz w trybie A przymykałem na wyjeździe do 5,6-7. ale to na takie słońce za dużo.
    Przymykanie przysłony powyżej 8 ma sens tylko wtedy, gdy migawka 1/4000 jest za wolna. Naprawdę jest aż tak jasno, że ISO 100, 1/4000s, f/8 nie wystarcza?
    Cytat Zamieszczone przez fanta Zobacz posta
    Jeśli chodzi o control picture to miałem 1 opcję chyba standarsową wydaje mi się że kolory są mniej nasycone niż na żywo a jeśli jest pochmurne niebo blade światło to wtedy to uwypukla i zieleń jest taka ciemna-zgniła dlatego myślę czy opłaca się ustawiać tą opcję krajobrazową.
    W razie czego możesz zwiększyć nasycenie dla poszczególnych ustawień PC.
    Ale wrażenie zmniejszenia nasycenia kolorów w słońcu może mieć wiele przyczyn (m.in. nieodpowiedni balans bieli, "przepalenia", refleksy słoneczne itp. - wtedy samo zwiększenie nasycenia niewiele pomoże).
    Ostatnio edytowane przez sl011 ; 15-04-2019 o 07:54

  6. #36

    Domyślnie

    Dzięki będę analizować i próbować. Od wczoraj mam polara na niektórych zdjęciach rzeczywiście jest jakaś tam poprawa widoczna. Kupiłem z myślą o turkusowych jeziorach czy do Cro.

    Pokazuje jeszcze tylko 2 fotki na jednym te cienie po prawej a na drugim jakoś tak na żywo bardziej to wyglądało. To są tylko raczej moje kosmetyczne wizję.
    A co sądzisz o natężeniu kolorów i jasności fotek ? Ostatnio próbowałem poprawić ustawienia TV i nie wiem co myśleć o tych fotkach.
    Te fotki robione były standardowe picture control.


    10mm 7.1 640s iso 200 standard PC auto balans bieli d-light auto. Czy ta się te drzewa poprawić w jpg tak by z puszki już nie wymagały korekty? czy to pobożne życzenia?

    10mm f7.1 iso400 80s tryb A balans auto standard PC , d-light auto.
    Ostatnio edytowane przez fanta ; 15-04-2019 o 12:43

  7. #37

    Domyślnie

    @fanta raczej nie oczekuj, że będzie prosto łatwo i przyjemnie.Dobra tonalność zdjęcia to nie jest coś co można zrobić prosto z automatu, a tego zdaje się oczekujesz na dodatek na nietypowym dla fotografii wyświetlaczu.
    Po pierwsze telewizor ma inną niż monitory krzywą gamma ktora decyduje o kontraście widzianym na wyświetlaczu. Programy wewnętrzne lustrzanki są natomiast firmowo ustawione na gamma monitorów ktore jest mniej kontrastowe.
    Żeby w każdej sytuacji oświetleniowej otrzymać dobry obraz na telewizorze musisz zrobić profil do każdej sytuacji oświetleniowej w której chcesz fotografować, co widać na Twoich dołączonych przykładach- jeden nadmiernie kontrastowy drugi wyblakły.
    Zadanie trudne i pracochlonne.
    Może ktoś ma inną receptę, ale ja jako amator wybrał bym obróbkę RAW pod wyświetlanie na konkretnym telewizorze, albo metodą dającą gorszy efekt ale bez obróbki metodą prob i błędów dobrał gotowe profile PC w aparacie do oswietlenia na zdjęciu, tak żeby to wyglądało jak mawiają - po japońsku, jako tako.
    Dla przykładu do zdjęcia pierwszego zastosować profil Standard a do drugiego Krajobraz w ustawieniach PC aparatu. Nie wierzę jednak, że można znaleźć jeden profil PC do wszystkich sytuacji oświetleniowych i otrzymać poprawny obraz na telewizorze.

  8. #38

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanta Zobacz posta
    A co sądzisz o natężeniu kolorów i jasności fotek ? Ostatnio próbowałem poprawić ustawienia TV i nie wiem co myśleć o tych fotkach.
    Te fotki robione były standardowe picture control.
    Aktualnie też mam słaby monitor, więc nie mogę nic wyrokować. Na pierwszym jasność chyba OK, oprócz tego, że cienie czarne. Na drugim jest blado, ale to w sumie pasuje do mglistej aury.
    Co do nasycenia kolorów - to kwestia gustu i wizji.
    Poza tym oba zdjęcia jakby lekko wpadają w róż. (ale to może wina słabego monitora)
    Jeśli chcesz widzieć szczegóły w cieniach i w słońcu, to zmniejsz kontrast w ustawieniach PC. Ja w takich warunkach czasem stosuję Neutral PC (z podkręconym nasyceniem i ostrością, czasem z dodatkowo zmniejszonym kontrastem). Może ew. pomoże DL?
    Szczerze mówiąc - na co dzień będąc w plenerze nie wnikam zbytnio w takie szczegóły jak PC czy nawet WB. Robię raw+jpg i dzięki temu mogę wszystko ustawić na spokojnie w domu. Podobnie - gdybyś miał rawy tych zdjęć, to nie łamałbyś sobie głowy jakie zastosować PC, tylko robiłbyś kolejne zdjęcia. A potem w domu parę ruchów myszką i masz co chcesz Pod warunkiem, że nie prześwietliłeś zbytnio zdjęcia.

  9. #39

    Domyślnie

    Wkleję tutaj moje przemyślenia odnośnie ustawień Picture Control . Z powodzeniem stosuję je już w trzeciej kolejnej puszce Nikona.
    W body mamy 3 gotowe zestawy ustawień przetwarzania obrazu (nie licząc monochromatycznego). W View NX dochodzi jeszcze pięć.
    Przetestowałem wszystkie osiem i żaden mi nie odpowiadał.
    Na bazie zestawu standardowego SD w body stworzyłem dwa osobiste (mz najczęściej potrzebne) ustawienia: jeden do światła błyskowego a drugi do światła dziennego.
    Żeby je mieć pod ręką przypisałem ich wybór guzikowi Fn.
    Ustawiłem tak:
    1. dla światła błyskowego:

    wyostrzenie +3
    kontrast -1
    jasność 0
    nasycenie +1
    odcień 0
    Dla lampy błyskowej w pomieszczeniach używam czasów od 1/25 do 1/100 dla uchwycenia światła zastanego, synchronizacja na tylną kurtynę. Stosuję lampę SB 800.

    2. dla światła dziennego:
    wyostrzenie +3
    kontrast -1
    jasność 0
    nasycenie 0
    odcień 0

    Jeżeli chodzi o WB to nie korzystam z AWB tylko z ustawień predefiniowanych, z tym że dla lampy błyskowej SB 800 wprowadzam korektę prawie zawsze na B2 a czasami nawet do B4. Przestrzeń barw sRGB.
    Dochodzi jeszcze kwestia zastosowania konkretnego obiektywu,do którego też trzeba dostosować niektóre parametry.
    Robię wyłącznie w NEF i wywołuję w View NX (drobna korekcja jasności i przeważnie korekcja cieni na 10 do 15%).
    FX i parę gratów (N24/2,8 Ais; N35/2 AF-D; N50/1,4 AiS;N60/2,8 AF micro; N20-35 AF-D;SB-800)

  10. #40

    Domyślnie

    Profile PC najlepiej personalizować na komputerze, gdyż tam mamy o wiele więcej możliwości. Mamy chociażby wpływ na krzywą, punkt bieli i czerni...
    D3 & D700 | 50/1.8 | 16-35/4 l 24-70/2.8 | 70-200/2.8 | 200-500/5.6 | GX80 + 12-32 + 14 l SB-910 | YN-468 II | Genesis ABT Mini | Fotopro MGA-684 + 62Q l Manfrotto Pixi
    Lowepro Whistler BP 350 AW, Flipside Sport 15AW, Photo Sport 200AW II, Dashpoint 20 | Camrock X60 Tank | PD Capture

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. Profile Picture Control
    By szerilla in forum Nikon DSLR - D40-D90 i D3000-D7500
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 17-12-2018, 18:11
  2. picture control
    By ptasiek49 in forum Nikon DSLR - D40-D90 i D3000-D7500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 20:24
  3. D300s vs Picture Control
    By wuyaszek in forum Nikon DSLR - D100 - D850, Df
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-01-2015, 09:02
  4. Picture Control
    By apaw in forum Nikon DSLR - D40-D90 i D3000-D7500
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-12-2013, 18:50
  5. picture control
    By crisder in forum Oprogramowanie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 11:24

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •