Close

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20
  1. #11

    Domyślnie

    Jedno z drugim oczywiście nie jest sprzeczne tyko się uzupełnia i wiemy więcej. Ten ProPhoto RGB przylgnął zapewne do LR mocno ponieważ jego funkcją zasadniczą jest zazwyczaj edycja a tam pracuje w tej przestrzeni barwnej.
    W podręczniku który wymieniłem w poprzednim poście, napisanej przez jednego z członków zespołu tworzącego Lr na ponad 700 stronach nie znalazłem wzmianki, że jakieś moduły pracują w innej przestrzeni barwnej.
    "

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mmluty Zobacz posta
    Jedno z drugim oczywiście nie jest sprzeczne tyko się uzupełnia i wiemy więcej. Ten ProPhoto RGB przylgnął zapewne do LR mocno ponieważ jego funkcją zasadniczą jest zazwyczaj edycja a tam pracuje w tej przestrzeni barwnej.
    W podręczniku który wymieniłem w poprzednim poście, napisanej przez jednego z członków zespołu tworzącego Lr na ponad 700 stronach nie znalazłem wzmianki, że jakieś moduły pracują w innej przestrzeni barwnej.
    "
    OK. Nikt alfą i omegą nie jest i nie wszystko trzeba wiedzieć. Akurat to doczytałem na innej stronie (już nie pamiętam gdzie), ale chyba ta z Adobe (z której cytat przytoczyłem) jest wiarygodna i potwierdza to co pisałem wcześniej. To jest zresztą całkiem logiczne rozwiązanie.

  3. #13

    Domyślnie

    Jak się zastanowić spokojnie to takie rozwiązanie też wydaje mi się logiczne, ponieważ moduły Lr pracujące w ARGB to jednak moduły pomocnicze więc po co tam angażować ProPhoto RGB. Zastanawia mnie nawet dlaczego tam jest ARGB bo wystarczający i znacznie bezpieczniejszy byłby sRGB chociażby ze względu na CMS. Chyba to wskazuje, że dawno temu Adobe przewidywał szybkie poszerzanie przestrzeni kolorów w fotografii, a tymczasem sytuacja od 25 lat stoi w miejscu. Teraz to już nie myślą w ogóle o kolorach tylko o marketingu i księgowości.

  4. #14

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mmluty Zobacz posta
    Jak się zastanowić spokojnie to takie rozwiązanie też wydaje mi się logiczne, ponieważ moduły Lr pracujące w ARGB to jednak moduły pomocnicze więc po co tam angażować ProPhoto RGB. Zastanawia mnie nawet dlaczego tam jest ARGB bo wystarczający i znacznie bezpieczniejszy byłby sRGB chociażby ze względu na CMS. ...
    Nie chciałbym się sprzeczać, ale jest jednak pewna ilość użytkowników monitorów szerokokogamutowych i uważam całkiem słusznie jest umożliwiony podgląd zdjęć (np. moduł Library) w przestrzeni Adobe RGB. Czy pozostałe moduły (oprócz Develop) to moduły pomocnicze ...? .., pewnie tak są przez większość traktowane, ale są też tacy którzy uważają, że możliwości katalogowania (Library) są najlepsze w LR (się do nich zaliczam) i jest to jednym z powodów zakupu programu.
    Przyznam wszak, że doceniłem to nieco później, ale nie chciałbym obecnie wywoływarki pozbawionej tej możliwości (tak rozbudowanej w tym względzie)

    Cytat Zamieszczone przez mmluty Zobacz posta
    ...Chyba to wskazuje, że dawno temu Adobe przewidywał szybkie poszerzanie przestrzeni kolorów w fotografii, a tymczasem sytuacja od 25 lat stoi w miejscu. Teraz to już nie myślą w ogóle o kolorach tylko o marketingu i księgowości.
    Z tym ostatnim się w pełni zgadzam i to mi się nie podoba ...

  5. #15

    Domyślnie

    Jeżeli tak sobie sympatycznie gwarzymy to powiem tak: dla każdego jest pewnie nieco inaczej, ale Library dla mnie służy wyłącznie do podglądu przy wyszukiwaniu i chociaż jest to jeden z najbardziej użytecznych modułów w Lr to gdyby pokazywał obrazki w B&W to niewiele by mi to przeszkadzało. Moduł Print to dokładnie inna sprawa. Właściwie dopiero w Lr i z zastosowaniem tego modułu potrafiłem wydrukować to co zamierzałem, ale do tego ProPhoto jest bardzo użyteczny ponieważ gamuty drukarek tuszy i papierów wykraczają miejscami daleko poza ARGB nie mówiąc o sRGB.
    W pozostałych modułach jakość barwna jest mniej istotna chociaż w obrazkach do internetu to wiadomo najlepiej w sRGB.

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mmluty Zobacz posta
    Jeżeli tak sobie sympatycznie gwarzymy to powiem tak: dla każdego jest pewnie nieco inaczej, ale Library dla mnie służy wyłącznie do podglądu przy wyszukiwaniu i chociaż jest to jeden z najbardziej użytecznych modułów w Lr to gdyby pokazywał obrazki w B&W to niewiele by mi to przeszkadzało. ...
    Zgodzę się, że każdy ma tu swoje podejście Tylko jak miałbym monitor szerokogamutowy to wolałbym jednak aby podgląd zdjęć w programie miał możliwość to wykorzystać. Nie ma przymusu, ale dobrze aby była (i jest w LR) taka możliwość. Powiedzmy zaimportowane zdjęcia wpierw oglądamy w module Library i na podstawie ich wyglądu (kadr, kolorystyka, motyw, itd. itp.) decydujemy później czy obrabiamy je dalej w Develop. Ja tak zazwyczaj robię, ale każdy może mieć oczywiście tu swoje zdanie.

  7. #17

    Domyślnie

    Chciałem tylko wrócić do mojego problemu który po części został rozwiązany tak jak kolega And.N doradził za co bardzo dziękuję. Co prawda kilka godzin wcześniej to znalazłem sam ale nie miałem możliwości wrócić na forum.
    Teraz to co widzę w Lightroom w dziale Library i Develop, a także po eksporcie w standardowej przeglądarce jest takie same. Dlaczego piszę, że został rozwiązany "po części"? Przestawiając profile kolorystyczne w "zarządzaniu kolorów" na standardowe sRGB, tak na prawdę zresetowałem je na chwilę obecną - czyli kalibracja ekranu która została wykonana kilka tygodni temu nie może mi nic dać. Tak wiem, kalibrację powinno się robić co dwa tygodnie, co tydzień, co chwilę itd. ale nie wszyscy są profesjonalistami i nie wszyscy chcą i mogą sobie na to pozwolić.
    Mam skopiowane profile kolorystyczne wykonane przez Colormunki na dysku, da się je "podmienić" by działały tak jak standardowe sRGB, czyli tak bym widział w LR to samo co potem w przeglądarce zdjęć? Wierzcie mi, zwykłe wyznaczenie profilów w zarządzaniu kolorami nie działa w taki sposób.

  8. #18

    Domyślnie

    Moje ustawienia w panelu Zrządzanie kolorem wyglądają nieco inaczej:
    Załącznik 19394
    Zasadnicza różnica jest taka, że moje profile odnoszą się do konkretnego ekranu natomiast to co jest na ekranie @And.N odnosi się do jakiegoś ogólnego profilu sRGB.icc w ktorym za bardzo nie wiadomo co jest zawarte. Jeżeli masz profil z kalibracji to musisz go zainstalować w systemie. Są różne sposoby udostępniania profilu z kalibracji systemowi operacyjnemu.
    Najprościej jest kiedy odbywa się to w czasie kalibracji, ponieważ robi to za nas program kalibracyjny.
    Drugi sposób to ręczne wskazanie położenia pliku profilu monitora systemowi poprzez naciśnięcie Dodaj w pokazanym panelu Zarządzanie Kolorem, musimy tylko wiedzieć gdzie ten plik się znajduje (gdzie kalibrator go umieścił). Klikając w ten plik starczy później nacisnąć Zainstaluj i będziesz go widział w panelu Zarządzanie Kolorem, a tam wskażesz jako domyślny i powinno być OK.
    Jeżeli nie znajdziesz to tylko kalibracja, ktora przy okazji rozwiąże problem.
    PS Sprawdzałem w moim systemie Win10 profil jest na C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color\
    Ostatnio edytowane przez mmluty ; 02-01-2019 o 22:31

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mmluty Zobacz posta
    Moje ustawienia w panelu Zrządzanie kolorem wyglądają nieco inaczej:
    Załącznik 19394
    Zasadnicza różnica jest taka, że moje profile odnoszą się do konkretnego ekranu natomiast to co jest na ekranie And.N odnosi się do jakiegoś ogólnego profilu sRGB.icc w ktorym za bardzo nie wiadomo co jest zawarte. Jeżeli masz profil z kalibracji to musisz go zainstalować w systemie. ...
    Zgadza się, to taki ogólny standardowy sRGB. Przyznam nie sądziłem, że ekran w laptopie był kalibrowany. Jakoś takie ekrany kojarzą mi się zazwyczaj z błyszczącą matrycą, której daleko z odwzorowaniem koloru do przestrzeni sRGB. Kalibracja wówczas ma taki średni sens, choć pewnie lepiej jak jest nawet w gorszych ekranach. (Możliwe, że ten HP Pavilion ma jakąś lepszą matrycę, tego nie wiem). Tylko po kalibracji nie powinno być takich problemów z różnym wyświetlaniem koloru.

  10. #20

    Domyślnie

    Problem polega na tym, że trudno ustalić sedno trudności @SIMIO na odległość, tym bardziej że nie wszystko napisał (wcześniej nie było mowy o kalibracji). Ja oglądając zdjęcia w Lr na CS240 skalibrowanym na przestrzeń natywną monitora, też mam wrażenie, że są one nieco inne niż później fotki ktore oglądam w dowolnej przeglądarce sRGB, ale zawsze przypisuję to różnicy w przestrzeni kolorów tych fotek. Niekiedy robię w Lr na próbę softprof do sRGB i też to widzę. W przypadku przestrzeni węższej niż sRGB na wyświetlaczu @SemiO i prawidłowym ustawieniu CMS na wszystkich poziomach taki efekt teoretycznie nie powinien występować. W całym łańcuszku ustawień koloru jakieś "okienko" jest źle zaznaczone lub podpięty niewłaściwy profil *.icc, jednak na odległość to tylko domysły.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne wątki

  1. Adobe Lightroom nie widzi zdjęć D5600
    By dominikzw in forum Oprogramowanie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-07-2018, 08:03
  2. Lightroom utrudnienia przy eksporcie plików.
    By Borat1979 in forum Oprogramowanie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2015, 08:19
  3. Retusz zdjęć portretowych w Adobe Lightroom
    By jacekhc666 in forum Tutoriale
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-04-2015, 10:08
  4. Lightroom 3 i metadata przy eksporcie do jpg
    By yozz84 in forum Oprogramowanie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-04-2011, 16:50

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •