Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Jaki Nikon?

Domyślnie Jaki Nikon?

Witam.

Fotografią zajmuję się od 3 lat. Zaczęło się od wygrzebania Zenita EM. Potem zmieniłem na "stabilną" Prakticę L2. Mam do tego 3 obiektywy (28mm, 50mm i 200mm) i kilka innych akcesoriów. Niestety aparacik zaczyna się coraz częściej psuć.
    Wobec tego chyba nadszedł czas na kolejny krok i zmianę sprzętu. Myślę o Nikonie. Wiele czytałem o F80. Natomiast chciałbym mieć możliwość stosowania manualnych obiektywów i najlepiej gdyby istniała możliwość korzystania z obiektywów M42 za pomocą przejściówki.
    I tu mam pytanie, czy istnieje możliwość wykorzystania tych szkieł? Na czym polega problem braku współpracy F80 z manualami? Co wybrać? Może jednak naprawiać Prakticę? Najbardziej przerażają mnie ceny teleobiektywów do Nikona. Szeroki kąt i standard mają ceny możliwe do zaakceptowania, przynajmniej szkła z niższej półki (50mm - 500 zł).

Dziękuję i pozdrawiam.

Domyślnie

Z tego co wiem w F80 nie będzie działać pomiar światła zatem zdjęcia musiałbyś robić na czuja.

[ Dodano: Wto 27 Wrz, 2005 ]
    Poza tym spróbuj poczytać tu http://forum.nikon.org.pl/viewtopic....alne+obiektywy
    A zresztą co się będę chwalił...

Domyślnie

Jezeli decydujesz sie na nowy aparat, to polecam Nikona FM 3A. Za taka sama cene kupisz uzywanego F100 lub starszego Nikona full manual. F80 to swietny aparat, ale przy obecnym szale wyprzedazy sprzetu analogowego warto chyba zastanowic sie nad czym lepszym z drugiej reki. Nikony manualne daja Ci dodatkowo szanse na dokupienie, za w miare rozsadna cene, starszych typow obiektywow Nikona. Ich takze ludzie pozbywaja sie na potege. Glupota ludzka nie zna granic, ale na szczescie na tej glupocie mozna skorzystac.

Domyślnie