Witam, mam pytanie o NIKKOR AI-S 15mm f/3.5 Ai-S - czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym szkiełkiem? Chodzi mi o współpracę z D800/D750. Ma byc szeroko i....genialnie
Szukaj
Witam, mam pytanie o NIKKOR AI-S 15mm f/3.5 Ai-S - czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym szkiełkiem? Chodzi mi o współpracę z D800/D750. Ma byc szeroko i....genialnie
Udało mi się go niedawno upolować, ale dopiero ze dwa razy wyszłam z nim na miasto. Wrażenia na razie jak najbardziej pozytywne, tylko że ja lubię szerokie kąty Ale też potwierdza się to, o czym piszą w internetach, że trzeba uważać mocno na boczne światło, bo na krawędziach kadru pojawiają się duże niebieskawe artefakty . Praca pod światło ok, jakieś bliki czasem wyskakują, ale do przeżycia Czasami na krawędziach kadru jakoś dziwnie obraz zostaje rozciągnięty. Przykładowe foto, z d750:
a jeśli chodzi o minusy, to przykład poniżej (foto poglądowe, bez najmniejszej obróbki)
Widzę, że pochłonęły Cię manualne NIkkory, coś jeszcze upolowałaś?
Mnie zastanawia na ile cena tej 15 ma się do jakości - porównując go np. z Irixem, czy Samyangiem. Czy niewiele węższą, a jednak sporo tańszą Tokiną.
Bardzo mi się ten obiektyw podobał swego czasu, jest kapitalnie zbudowany i dośc niewielki, ale akurat w jego przypadku odnoszę trochę wrażenie, że tutaj ta cena względem jakości nie do końca się broni.
D600 + D5300 + Nikkor AI 28/2 + Nikkor 50/1.8G + Voigtländer 58mm/1.4SL II + Nikkor AI 105/2.5 + Nikkor AI 105/4 Micro + Nikkor AI 200/4 + Nikkor 70-210/4 Do tego trochę kilogramów: Tamron 15-30/2.8 VC + Nikkor 24-70/2.8 + Tamron 70-200/2.8 VC G2 + Tamron 100-400 4.5-.6.3 VC + SB-910
Ta cena najczęściej zawiera podatek od kultowości... Czasem jest warto go ponieść, jak chociażby przy 105 2.5 Ai, czy 28 2.0, ale czasem po prostu płacimy za to, że danego szkła nie da się powszechnie znaleźć i wtedy nawet bardzo słabe konstrukcje kosztują sporo. Trzeba też pamiętać, że bardzo rzadko optyka z 70-80 lat broni się na matrycach 24 MPX. Są wyjątki, ale jest ich niewiele niestety.
Niestety też mam takie wrażenie... że ceny często wynikają z unikatowości - niekoniecznie z jakości.
tzn ja narzekać nei mogę bo 105/4 micro to żyleta jakich malo, 105, 28 to znane i lubiane typy, a i 200 się broni jak na obietyw za grosze, ale np. 85 , czy 35 1.4 są potwortnie drogie
D600 + D5300 + Nikkor AI 28/2 + Nikkor 50/1.8G + Voigtländer 58mm/1.4SL II + Nikkor AI 105/2.5 + Nikkor AI 105/4 Micro + Nikkor AI 200/4 + Nikkor 70-210/4 Do tego trochę kilogramów: Tamron 15-30/2.8 VC + Nikkor 24-70/2.8 + Tamron 70-200/2.8 VC G2 + Tamron 100-400 4.5-.6.3 VC + SB-910
Jak genialnie to kup Nikkora 13 mm f 5.6
Uprzedzam ze sprzedaz jednej nerki nie wystarczy.
https://www.kenrockwell.com/nikon/13mm.htm
Moje systemy: Nikon F, D i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.
Aż tak źle? Widziałem , że na 1.4 potrafi fajnie bebłać nawet na 24mpixowych matrycach, plastyka też chyba fajniejsza od 35/2d . Ile warto za to 35 1.4 położyć?
- - - - kolejny post - - - - - -
A on niby taki genialny był? Czy po prostu na tamte czasy zaawansowany, a dziś po prostu turbo rzadki ?
D600 + D5300 + Nikkor AI 28/2 + Nikkor 50/1.8G + Voigtländer 58mm/1.4SL II + Nikkor AI 105/2.5 + Nikkor AI 105/4 Micro + Nikkor AI 200/4 + Nikkor 70-210/4 Do tego trochę kilogramów: Tamron 15-30/2.8 VC + Nikkor 24-70/2.8 + Tamron 70-200/2.8 VC G2 + Tamron 100-400 4.5-.6.3 VC + SB-910
Genialny. Najszerszy szeroki kąt, szersze były tylko szkła rybie oko, ale wiadomo co one robią z obrazkiem. Tymczasem ten Nikkor 13 mm nie miał dystorsji. Zobacz zdjęcia w artykule. Linie proste przy krawędzi zdjęcia są ... proste
Wyprodukowano przez 22 lata niecałe 350 sztuk, na zamówienie, czyli turbo rzadki też, nie ma ich na rynku, wszystko trzymają kolekcjonerzy. I dlatego zapewne nikt z nas nigdy nie zobaczy tego szkła. Aktualne ceny to kilkadziesiąt tysięcy USD. O ile ktoś go wystawi na sprzedaż.
Poczytaj Kena, jak nie znasz angielskiego to możesz translatorem. Bywa śmiesznie, ale można pojąć o czym mówią.
Aha - angole używają określenia szybki obiektyw na jasny obiektyw. Ten obiektyw nie jest szybki
Moje systemy: Nikon F, D i Z, Hasselblad, Leica, Pentax, Rolleiflex, FKD Zenity, Praktiki, ruskie dalmierze i około 30 szkiełek.
Faktycznie mam jakąś słabość do manualnych szkiełek, trochę bawiłam się obiektywami z mocowaniem m42, ale ile można robić zdjęcia kwiatkom i innym chabaziom a nikkory przynajmniej ostrzą do nieskończoności.
Upolowałam jeszcze 20/3,5 w stanie nieco wskazującym na zużycie, tzn przednia soczewka jest po przejściach, trochę mam wrażenie winietuje ale ogólnie bardzo tego malucha lubię.
24/2.8 ale popełniłam ten błąd że nie sprawdziłam mocowania po numerze seryjnym (a niestety nie potrafię odróżnić na pierwszy rzut oka mocowania) i nie jest to AI ani AiS tylko któreś ze wcześniejszych rozwiązań, ale pan znający się na rzeczy doprowadził go w zasadzie do stanu używalności.
Od kolegi z tego forum kupiłam 50/1.2 imho w dobrej cenie, na pełnej dziurze średnio sobie jeszcze z nim radzę, jak przymknąć do 2.8 albo 4.0 to fajne rzeczy wychodzą.
105/2.5 mocowanie K, chyba moja ulubiona portretówka, chociaż do ruchliwych dzieci sprawdza się słabo
Cenowo jak chwilę poszukać i poczekać to można kupić manuale bez rujnowania się i bez obawy że mąż jak zobaczy wyciąg z konta to się z człowiekiem rozwiedzie chociaż faktem jest, że unikatowość - faktyczna lub pozorna - przyczynia się do cen niekiedy z kosmosu. Za swoje 15 mm dałam 1,6k pln, jak dla mnie cena ok, bo na ebayu kwoty astronomiczne.
Skontaktuj się z nami