Close

Strona 7 z 20 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 193
  1. #61

    Domyślnie



    Potestowałem ostatnio D50 z kitowym obiektywem. Aparat ciągle zdjęcia robi i to nawet fajne. Na plus na pewno AF w studio.

    163.


  2. #62

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Umbra Zobacz posta
    [center]

    Potestowałem ostatnio D50 z kitowym obiektywem. Aparat ciągle zdjęcia robi i to nawet fajne. Na plus na pewno AF w studio.
    To może wrzuć coś z D50

  3. #63

    Domyślnie



    164.


    Jestem pod takim wrażeniem AF-u tego staruszka, że aż mam ochotę kupić sobie jakiegoś używanego DX-a z kitem i dokupić może jakieś makro.
    Ostatnio edytowane przez Umbra ; 28-01-2018 o 23:29

  4. #64

  5. #65

    Domyślnie

    Ostatnie 3 zdjęcia bardzo fajnie pokazują subtelne różnice w oświetleniu, pozowaniu i jaki wpływ mają na odbiór modelki.

    163. Modelka wyszła bardzo korzystnie, pochylenie głowy zarzucone włosy na stronę niższej brwi i lekko otworzone usta sprawiają zalotny charakter. Dopełnia tego mocne wypełnienie cieni.
    164. Tutaj wydobyły się wszystkie niedoskonałości asymetrii twarzy, Dodatkowo kontra na prawą stronę twarzy potęguje efekt asymetrii, całości dopełnia centralny portret twarzy i mocniejszy kontrast światłocienia.
    165. Tutaj włosy zarzucone na wyższą brew również bardzo fajnie maskują ich asymetrię, przez zasłoniętą lewą stronę twarzy i delikatniejszy światłocień tracimy wrażenie asymetrii a raczej nie jest tak mocno rzucająca się w oczy jak przy 164.

    Oczy modelki również nie są symetryczne. Wbrew pozorom trafiła ci się bardzo ciekawa modelka, osobiście unikam w takich przypadkach centralnego fotografowania na rzecz 3/4 i z lekkimi przechyleniami głowy.
    Podręcznikowo ustawia się mniejsze oko bliżej aparatu chociaż miałem przypadki gdy odwrotnie osiągało się lepszy efekt. Na 165 cień pod nosem również uciekł i nie jest już motylem.

    Jeżeli można coś zasugerować Umbra to powinieneś przestać wszystkie modelki golić jednym światłem. ta modelka prosi się o boczne oświetlenie i inne ustawienie.
    BF czy też muszla jest łatwe i efektowne ale o wyborze oświetlenia powinien decydować typ twarzy, jej wady które chcesz korygować i zalety które chcesz podkreślać.
    Masz tutaj 7 stron z pięknymi kobietami i jednym typem oświetlenia.

    ps. Kibicuje ci i chętnie oglądam Twoje zdjęcia, dlatego pozwoliłem sobie na ten wywód i mam nadzieje że cię nim nie uraziłem.

  6. #66

    Domyślnie

    Z trzech ostatnich rozumiem że 164 była robiona D50?
    Mi najbardziej pasuje 163.
    Nikon Z7 Z14-30/4 Z24-70/2,8; S50/1,4;S70-200 2,8; S60-600

  7. #67

    Domyślnie

    Bo ja wiem, czy jeden rodzaj oświetlenia? Czasami jest jedna lampa, czasem dwie, czasem softy, a przeważnie ostro. No i są też plenery. Przyznam, że jestem mocno ślepy na wszelkie asymetrie. W obróbce widziałem później, że brwi nie są równe, ale wolałem tak zostawić - zwłaszcza, że jakoś niespecjalnie się lubimy z narzędziem liquify.

  8. #68

    Domyślnie

    W studyjnych 99% z tego co widziałem ma jedną cechę wspólną poza modelami, główne światło to BD i za każdym razem butterfly, takie wrażenie bynajmniej odnosiłem oglądając galerię.

    Pisząc korygowanie asymetrii nie miałem na myśli liquify, wręcz przeciwnie. Liquify to nie korygowanie a zmienianie rysów twarzy. Równie dobrze można wyciąć i złączyć dwie lewe albo dwie prawe strony twarzy i otrzymamy idealną symetrię. Tylko że to już nie będzie osoba portretowana.
    Zresztą w 163 bardzo sprytnie wykorzystałeś asymetrię tworząc zalotny portret. Niestety kolejne zdjęcie obnaża wszystkie wady modelki a ostatnie koryguje w/w ale poziom aparatu dodaje innych.

    Światłocień potrafi prostować nosy, szczęki, ustawienie obiektywu potrafi zmieniać proporcje. zasłanianie i odsłanianie potrafi wyszczuplać lub pogrubiać.
    W starych książkach do portretu jest masa informacji o których dziś się nie mówi, bo wszystko spycha się do Photoshopa. Jednak jak trafisz światłem w osobę to efekt potrafi zaskoczyć każdego.
    Nie bez powodu pisze się że kogoś pokazujemy w dobrym lub złym świetle.

  9. #69

    Domyślnie

    BD? Masz na myśli beauty dish? Czy barn doors? Butterfly lubię, choć realizuję przy użyciu różnych środków. Tutaj też było to robione na dwa różne sposoby i różnymi modyfikatorami. W jednym masz kontry, w innych nie ma. W jednym nie świecone na tło, w innych świecone. Jest trochę różnych strzałów i ustawień. Było tam gdzieś coś bardziej w klimacie beauty, które chciałbym w sumie jeszcze porobić, ale trochę ciężko o ambitną MUA i o modelki ciekawe coraz trudniej.
    Ostatnio edytowane przez Umbra ; 05-02-2018 o 01:35

  10. #70

    Domyślnie

    Przepraszam Umbra że tak niejasno się wysławiam, przez co możesz odnosić mylne wrażenie tego co chciałem powiedzieć.

    Chodzi mi w gruncie rzeczy o cechę wspólną, tzn kierunek głównego światła. W wielu zdjęciach widać beauty dish ale mogą być dowolne modyfikatory.
    Masz racje że robisz kontry doświetlasz tło itd, ale główne światło zawsze ma taki sam kierunek, a ono jest najważniejsze w portrecie. Tzn równomierne oświetlasz lewą i prawą stronę bez znaczenia na typ twarzy i jej wady.

    Chciałem ci tylko zwrócić na to uwagę, na przykładzie trzech ostatnich zdjęć bo tutaj dobitnie to wyszło.
    Myślę że się zgodzisz że jak masz tak asymetryczną modelkę i oświetlasz równo obie połowy to światłem nie korygujesz tej wady. Do tego centralne pozowanie nie pozostawia żadnych wątpliwości i bardzo łatwo wyłapać takie rzeczy nawet laikowi.

    Mam nadzieje że nie irytują cię moje wpisy bo sam przez to przechodziłem i chce pomóc, uważam że jesteś bardzo ambitny i uznasz to za pomoc a nie czepianie się. Jeżeli nie to bardzo przepraszam i jest to już mój ostatni wpis.

    Na mnie nie robią wrażenia piękne kobiety bo to najłatwiejszy temat w portrecie. Dodatkowo łatwo wpaść w pułapkę bo wielu ocenia urodę a nie umiejętności fotografa. A to że piękna nie znaczy że i fotograf świetny, bo ładnemu we wszystkim ładnie i trzeba strasznie kaleczyć by światłem zeszpecić piękną kobietę.

    Dlatego jak mogę jeszcze coś zasugerować to porób sobie zdjęcia albo swoim znajomym. Potencjał światłocienia i pozowania wychodzi przy pracowaniu ze zwykłymi ludźmi którym dużo brakuje do ideału.
    Takie modelki raz że zakłamują obraz przez swoją urodę którą wielu ocenia jako piękne zdjęcie, dwa same przez doświadczenie wiedzą jak się ustawić i pozować aby dobrze wypaść.

    Tak więc może fotki na forum i w galeriach szału robić nie będą ale jak trafisz światłem i pozą to sam w szoku będziesz jaki w tym jest potencjał. Wtedy bez znaczenia dla Ciebie będzie kogo fotografujesz bo z każdego wyciągniesz 100% a widok osoby która ogląda zdjęcie na wyświetlaczu i jest zachwycona jak dobrze wypadła jest więcej warte jak zachwyty na forach i galeriach.

    pozdrawiam i czekam na kolejne Twoje prace kolego.
    Ostatnio edytowane przez 90s ; 05-02-2018 o 16:05

Strona 7 z 20 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. [ Foto-żart ] Ewolucja
    By niezarejestrowany in forum Grafizacja, foto - żart, pozostałe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 23:08
  2. [ Krajobraz ] Ewolucja....
    By ART69 in forum Krajobraz
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 12:21
  3. [ Krajobraz ] Ewolucja.
    By Nikonozaur in forum Krajobraz
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 10:28
  4. [ Makro ] Ewolucja...
    By borregaard in forum Przyroda i makro
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-05-2008, 13:22
  5. [ Krajobraz ] Ewolucja
    By Liczba in forum Krajobraz
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 04-04-2007, 17:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •