Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12
  1. #1

    Domyślnie Proszę o pomoc w wyborze obiektywu.

    Dostałem w prezencie Nikona 5300 muszę dokupić obiektyw. Interesuje się ptakami i chciałbym amatorsko uwieczniać je na fotografii w różnych sytuacjach.
    Po wielu przeczytanych artykułach myślę o Nikorze 70-300 lub 70-200. Ponieważ jestem laikiem w tej dziedzinie i nie bardzo wiem co wybrać.
    Noszę okulary, ręka już nie taka stabilna u 63 latka a zapewne trzeba będzie robić niejednokrotnie zdjęcia z wolnej ręki.
    Budżet emeryta pozwala wydać na obecną chwilę do max 2000zł. Na początek w poważnym wieku od czego zacząć by się nie zniechęcić?
    Proszę op radę, z góry dziękuję.
    Dziadek Kazik.

  2. #2

    Domyślnie

    Nikony 70-200 nowe czy używane to wydatek znacznie większy niż 2000zł... Do ptaków to im dłuższy tym lepiej, jest Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED AF-S VR - bardzo dobry optycznie, używkę można dostać już za około 1200zł (nowe to ponad 2000zł) jest też odpowiednik Tamrona 70-300mm f/4.0-f/5.6 SP Di USD, tańszy niż Nikkor ale tak samo dobry (nowy to około 1700zł). Oba mają wydajną stabilizację. Co to trzęsącej się reki to może warto zainwestować w monopad, niedroga sprawa a bardzo pomocna.
    Pozdrawiam | D610 | 16-35 | 35 | 50 | 85 | 70-300 | X100T | X70 + WCL | thewanderingpath.com | instagram

  3. #3

    Domyślnie

    Do d5300 dobry będzie N70-300 AF-P VR, mały (co przy małym body jest szczególnie istotne) z wydajną stabilizacją, szybki i nie gorszy optycznie od N70-300AF-S VR (i nowy sporo tańszy, są opinie, że jest lepszy). Dla mnie obecnie to najlepszy wybór.
    70-200 do 2000 to chyba tylko używana Sigma (żeby był AF), wcześniej jednak proponuję sprawdzić, jak się taki zestaw nosi, bo takie szkła to ważą sporo ponad 1 kg.

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poste Zobacz posta