Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1

    Domyślnie Przejściówka obiektywu 1 J5

    Witam serdecznie.

    Na wstępie przepraszam, że zadaję może banalne pytanie, ale starałem się szukać pod słowami "pierścień" i "przejściówka" i niestety nie znalazłem odpowiedzi, a o jedynej przejściówce o jakiej przeczytałem to oryginalna Nikona za ponad 1000PLN.

    Jestem 100% amatorem. Mój Nikon D50 przestał działać dlatego zakupiłem Nikona 1 J5.

    Jako, że mam kilka obiektywów Sigmy z mojego D50 chciałbym je wykorzystać z z obecnym 1 J5. Przyglądałem się przejściówce Nikona, ale ponad 1000PLN to lekka przesada, dlatego pytam czy możecie mi polecić jakąś tańszą alternatywę i czy w ogóle obiektywy będą działały z 1 J5? Czy jest sens?


    Przepraszam jeśli powieliłem temat i dziękuję za pomoc i sugestie.

  2. #2

    Domyślnie

    Z tego co wiem to nie ma alternatywy.
    Ta przejściówka - FT1 - jest jedyna w swoim rodzaju.
    Posiada własną elektronikę i oprogramowanie rozpoznające obiektyw.
    A czy jest sens , zależy ile masz szkieł z których mógłbyś skorzystać
    zamiast kupować dedykowane do N1.
    Z drugiej strony w tej samej cenie kupisz obiektyw NIkkor 1 30-100 VR
    ekwiwalent 81-297mm


    Oczywiście są jeszcze inne "przejściówki" do N1.
    Ale wtedy nie ma żadnego sterowania obiektywem z poziomu aparatu.
    Ostatnio edytowane przez vid3 ; 15-07-2017 o 22:27

  3. #3

    Domyślnie

    Moim zdaniem nie ma sensu ładowania się w FT1 jeżeli masz jeden/dwa obiektywy z DXa, ale masz zamiar je tylko na J5 używać. Sprzedaj Sigmę, dokup 30-100, albo 10-100 dedykowane do N1.

  4. #4

    Domyślnie

    Z tym FT1 też nie jest różowo. Na nikonie J5 sporo dużych obiektywów nie działa. Nie wiem czy to w obawie o delikatny bagnet ale ciężkie zoomy i tele nie działają.

  5. #5

    Domyślnie

    Możesz powiedzieć jakie dokładnie ci nie działają?

  6. #6

    Domyślnie