Close

Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    11 2008
    Miasto
    Tu i tam...
    Posty
    230

    Question Ekspozycja a postprodukcja...

    Na wstepie chciałbym prosić o wyrozumiałość gdyż moje pytanie skierowane jest do Was po to bym mógł zrozumieć swój błąd/błędy i ew. je wyeliminować lub zmniejszyć w zaleznosci od potrzeby.

    Wykonując zdjęcia na salach bankietowych w różnych warunkach oświetleniowych (pod względem ilosci światła a nie rodzaju) korzystam z zakresu ustawń:

    pełna klatka
    tryb Manualny
    przesłona od 4 do 6,3 max - najczęsciej 5,6...
    iso od 800 do 1200
    czasy w zależności od chęci uzyskania efektu od 1/60 do 1/125s
    pomiar matrycowy, AF-C
    lampa błyskowa w trybie TTL z ekspozycją na -0,7Ev
    szkła 24-70 lub 70-200

    Celem ustawień jest zachowanie światła zastanego z żarówek/świetlówek w tle i świateł orkiestry czy innych w zależności od rodzaju imprezy... złapanie momentu ostrego lub rozmycie tła lampą doświetlam zazwyczaj pierwszy i drugi plan...

    Po wykonaniu zdjęć, niezależnie od zakresu jaki używam zdarza mi się że muszę w LR przesuwać ekspozycje od 0,7 Ev do nawet max 2Ev...
    rozumiem że cześć z tego "doświetlania" w postprodukcji zależy od kompensacji lampy błyskowej ale skąd bierze się reszta? jak zmniejszyć te wartości?

    Lampe biorę na -0,7 do -1,3Ev by nie walić nią po twarzach i tym samym nie robić przepaleń na skórze... szczególnie tej spoconej itp...
    Jak uzyskać miększe światło na skórze przy tego typu fotografii? Dodam również iż korzystam zazwyczaj z dyfuzora Garego Fonga.

    Dziękuję z góry za rzeczową dyskusję i wskazanie błędów, pomocy i wskazówek.

  2. #2

    Domyślnie

    Przede wszystkim to takie ustawienia nie gwarantują poprawnej ekspozycji. Szczególnie przy zmiennym oświetleniu nie nadążysz ze zmianą parametrów, aby było poprawnie.

    Ja w takich warunkach używam trybu manualnego, auto ISO - gwarantuje w miarę poprawną ekspozycję, przesłona i czas służą nie do ustawienia ekspozycji, a uzyskania określonego efektu.
    W zależności od ilości światła na sali można stosować korektę ekspozycji dla zastanego (w aparatach, które mają rozdzielenie od lampy)
    Lampa w TTL-BL, korekta w zależności od tego co jest w kadrze - ludzie ubrani na czarno, to korekta do -1, ludzie ubrani na biało to korekta do +1.

    LightSphere średnio sprawdza się na dużych salach. Zabiera dużo światła, a rozproszone nie ma się od czego odbić. Jak chcesz miększe światło, to potrzebujesz dużego źródła światła. Może to być duży reflektor (do prosty do zrobienia samemu, np. taki: http://petapixel.com/2010/10/21/prin...on-card-stock/) albo softbox reporterski.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  3. #3
    Oszczędny w słowach
    Dołączył
    11 2008
    Miasto
    Tu i tam...
    Posty
    230

    Domyślnie

    Hmm.. Będe musiał spróbować innego podejscia przy najbliższej okazji, porównać zdjecia bez postprodukcji...
    TTL-BL nie używałem do tej pory... w sumie sam nie wiem dlaczego... Co do autoiso dziekuje za tip...
    Co do czasu i przesłony to źle sięwyraziłem i zapomniałem o interpunkcji stad mogłe mzostać źle zrozumiany ale o to mi własnie chodziło.

    ps. rozumiem iż fragment o korekcie dotyczył korekty na body? czy na lampie? +/- 1...

Podobne wątki

  1. Postprodukcja eventu
    By lukas115 in forum Obróbka zdjęć w PS, LR itp. Tutoriale
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-11-2013, 17:02
  2. Ekspozycja
    By mlodykrk in forum Fotografia - tematy ogólne
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 21-11-2012, 01:08
  3. ekspozycja
    By Rafal1977 in forum Nikon - D40-D90 i D3000-D7500
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 01:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •