Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
    NiuniaBest
    Gość

Exclamation Stabilizacja obrazu

W obecnej chwili posiadam Nikona Coolpix L4. Chciałabym zamienić go na coś lepszego, biorę pod uwagę Nikona S10.Niestety jestem laikiem i nie we wszystkim się orientuję. Doczytałam się już na necie o 3 rodzajach stabilizacji obrazu: optycznej, mechanicznej i cyfrowej. Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić która z nich jest najlepsza, bo to co przeczytałam na innych stronach w internecie to po prostu czarna magia dla mnie. Pozdrowienia dla cierpliwych forowiczów, którzy szepną mi słówko podpowiedzi

Domyślnie

Optyczna - układ stabilizacji znajduje się w obiektywie. Realizowana za pomocą ruchomych elementów optycznych. Zdecywoanie najlepsza.
    Mechaniczna (domyślam sie, że chodzi o stabilizacją matrycy, bo optyczna jest też mechaniczna) - realizowana za pomocą zmiany położenia matrycy. Druga, co do skuteczności (W CoolPixie S10 ponoć nieźle zrealizowana).
    Cyfrowa - nic się nie rusza, jedynie zmienia się sposób odczytu informacji z matrycy ("podąża" za zmianami położenia). Najgorsza.

Mam nadzieję, że nie pokręciłem i to coś pomoże (kolejność na pewno jest ok).

Domyślnie

Nad wyższością stabilizacji optycznej nad mechaniczną można by dyskutować lech nie miejsce tu na to.
    Czy stabilizacja cyfrowa nie polega na automatycznym podwyższaniu ISO w trudnych warunkach oświetleniowych celem skrócenia czasu naświetlenia ??

Domyślnie

Cyfrowej stabilizacji najmniej jestem pewien. Coś mi się obiło o uszy, że w trakcie naświetlania "przesuwa" się obszar zczytywania danych z sensorów i tych jest pewien zapas. Ale może to tylko plotki...

Domyślnie

"Coś mi się obiło o uszy, że w trakcie naświetlania "przesuwa" się obszar zczytywania danych z sensorów i tych jest pewien zapas. Ale może to tylko plotki..."