Close

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1

    Domyślnie Jaki obiektyw najlepszy pod stabilizator

    Witam,
    Mam do Was pytanko o obiektywy jakie używacie do pracy z glidecamem lub np z Roninem - ogólnie z stabilizatorem Posiadam D5300 przymierzam się również do zakupu stabilizatora jednak będzie potrzebny nowy obiektyw. Głównie filmuję w pomieszczeniach , na imprezach itp , więc pewnie przydał by się obiektyw jasny i dosyć szeroki. Wybór jest spory a że jestem początkującym "filmowcem" wolę sie tu Was poradzić. Wielkie dzięki za pomoc.

  2. #2

    Domyślnie

    Najlepiej szeroka stałka - przykładowo Samyang 10, 14, 16mm
    Zoomy raczej odpadają, go zmiana ogniskowej zmienia środek ciężkości aparatu, a tym samym i wyważenie.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  3. #3

    Domyślnie

    Nie wiem czy to najlepszy wybór ale ja używam ciemnego Nikora 16-35 f4. VR. (pełna klatka) Jest ciemny ale ja i tak przesłonę przymykam do 5-6 aby zmniejszyć ryzyko braku ostrości.
    Odnośnie stabilizacji obiektywu to jest ona na tyle skuteczna że można robić ujęcia z ręki. Porównywalna do kamer z optyczną stabilizacją. Dla mnie to priorytet więc zostaję z tym Nikorem.

  4. #4

    Domyślnie

    Zdecydowanie stałki, myślę, że szczególnie z zakresu 14-24 mm ale ogniskowa to oczywiście zależy od upodobań i konkretnych potrzeb. Ja coś niecoś próbowałem z 35 1/8 i było za wąsko na DX.

    Fajne są UWA Tokiny (pod względem jakości optycznej, ogniskowych i jakości samego szkła) czy Sigma 10-20, ale zgadzam się że stałka jest najbardziej optymalnym wyborem.

    Co do Ciamciangów, to jakość wykonania to spora loteria i praca w manualu też nie wszystkim odpowiada. W dodatku ich stare, niższe ceny to już historia.

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Romuś Zobacz posta