Close

Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Lightbulb Nikon D3000 + sigma 17-50mm hsm Słabe zdjęcia

    Witam niedawno zakupiłem sigmę 17-50mm Porobiłem trochę zdjęć i wydaje mi się że jak na taki obiektyw fotki powinny być o niebo lepsze.
    Nie jestem profesjonalistą tak że chciał bym się dowiedzieć od was co być może zrobiłem nie tak.
    Dodaje kilka zdjęć z Poznańskiego maratonu (robione lekko pod słońce lecz stojąc w cieniu) oraz test z tablicy BF/FF
    Zdjęcia są tak jakby kiepskiej jakości i dość mocno niebieskie.
    Po obróbce w Photoshopie oczywiście odcień niebieskiego da się zniwelować.
    Czy czas na nowe lepsze Body?

    ps.Dodaje jeszcze jedno foto po obróbce.
    ps2. Wydaje mi się ze obiektyw ma bf oraz prawa strona nie jest równa z lewą

    Bardzo proszę o wasze opinie ponieważ chciał by robić lepsze zdjęcia każda wskazówka mile widziana. Dziękuje

    http://1drv.ms/1hAzVUT

  2. #2

    Domyślnie

    Podręcznikowy rozkład głębi ostrości to 1/3 przed punktem ostrzenia i 2/3 za nim. Czyli że przed i za obiektem nie jest on równy. Poza tym, ewidentnie nie ustawiłeś obiektywu idealnie w osi tablicy. Robiąc takie pomiary i szukając drobnych różnic czy niedoskonałości musisz niestety testy także wykonać bardzo precyzyjnie. Potem dopiero można wyciągac wnioski
    Z6II, Z5

  3. #3

    Domyślnie

    Zdjęcia z ulicy są przede wszystkim prześwietlone. W takich wypadkach używaj ujemnej kompensacji ekspozycji. Poza tym - przy kontrastowych scenach rób zdjęcia w rawach. To pozwoli Ci uzyskać lepsze efekty w cieniach, jak i możesz uratować coś z wypalonych świateł. Poza tym w rawie bez problemu bezstratnie skorygujesz odcień zdjęcia, nie wspominając o możliwości skuteczniejszego odszumiania i wyostrzania.

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebi75 Zobacz posta
    Podręcznikowy rozkład głębi ostrości to 1/3 przed punktem ostrzenia i 2/3 za nim. Czyli że przed i za obiektem nie jest on równy.