Close

Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1

    Domyślnie Rozmyte tło w filmach

    Czesc wszystkim,

    Zamierzam kupić lustrzanke oraz obiektyw który zapewni mi rozmyte tło na filmach tak jak tu:

    https://youtu.be/90UwhmLLAxw
    https://youtu.be/rs-I6o2M9yc

    Jako że posiadam już obiektyw do Nikona d60 - nikkor 35mm 1.8g
    Myślałem nad dokupieniem do tego obiektywu Nikona d3300

    Czy takim obiektywem i lustrzanka uzyskamy taki efekt jak na tych filmach?

    Czy potrzebuje obiektywu nikkor 50mm?

    Z góry Dziękuje za odpowiedz

  2. #2

    Domyślnie

    To jak będzie rozmyte tło przede wszystkim zależy od tego jak daleko będziesz mieć filmowany obiekt.
    35/1.8 da rozmyte tło, ale im dłuższa ogniskowa, tym mocniej będzie rozmyte.

    A do filmowania polecalbym obiektyw ze stabilizacją, chyba że masz slidery, flycam czy stabilizowany gimbal.
    A z aparatów to Nikona D5200, a najlepiej D5300 - trochę lepsza jakość niż w D3300, a do tego obrotowy ekran, który przy filmach jest niezastapiony, jeśli nie chcesz wydawać kolejnego 1000zl na monitor poglądowy.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  3. #3

    Domyślnie

    myślę że pytanie raczej ma sprowokować do wejścia na te arcydzieła i podbicie ich oglądalności

  4. #4

    Domyślnie

    GonzoG Dziękuje za odpowiedź. Chyba wybiore d5200 bo różnica jak dobrze patrzę między d5200 a d5300 wynosi 800 zł.

    Głównie filmowałbym samochody na zlotach klasykow. Czy może lepiej zainwestować w obiektyw AF-S 50mm 1.8f? Samochody krecilbym trochę z dalszej odległości.

    Czy może bardziej by tu pasował obiektyw 50mm 1.4?

  5. #5

    Domyślnie

    Co oznacza "z większej odległości" ??
    Bo jak jest to 10m, to i 50mm nie da ci rozmyte to tła.

    Tu masz symulator głębi ostrości i rozmycia tła - nie jest idealny, ale zawsze coś pomaga:
    dofsimulator.net/pl/
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  6. #6

    Domyślnie

    Myślę że 3-4m nie wiecej

  7. #7

    Domyślnie

    a czy do nikonów też jest taki soft jak mają kanoniarze - coś jak Magic Lantern w wydaniu nikonowym?

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad20 Zobacz posta
    a czy do nikonów też jest taki soft jak mają kanoniarze - coś jak Magic Lantern w wydaniu nikonowym?
    Cos gdzies obilo mi sie o uszy ale nie liczylbym na to. Jesli cos jest to nie do wszystkich nikonow.. a 35 tka do nagrywania super. Bokeh dla mnie ladniejszy niz w 50tce. Nagrywam z zona bloga kulinarnego i sprawdza sie swietnie. 50tka w przypadku samochodow na zlocie moze byc za waska.

    Wysyłane z mojego LG-P940 za pomocą Tapatalk 2
    Nikon d7000 Nikon d800 Nikkor 50 1.4 Nikkor 35 mm 1.8 Nikkor 80-200 2.8 ED Nikkor 14-24 SB900 i masa innych gratów

  9. #9

    Domyślnie

    Używam aparatu do filmowania pełna klatka i powiem że głębia jest bardzo mała i ciężko się nagrywa, ale dla odpowiedniego efektu FF jest super, osobiście preferuje mniejszą matrycę do filmu chyba że do ujęć specjalnych to FF jak najbardziej.
    Nie wszystko wyglada tak, jak widzi to aparat
    Michalski

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •