Close

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14
  1. #11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez anihil Zobacz posta
    złożyłem reklamacje w sklepie jako towar (d750) niezgodny z umową. Dzisiaj dostałem telefon od sprzedawcy, że chce wysłać aparat do Nikona, ale potrzebuje do tego gwarancji.

    Z tego co szukałem na innych stronach to gwarancja a niezgodność z umową to dwie oddzielne rzeczy.

    Czy sprzedawca może żądać dostarczenia gwarancji skoro towar reklamowany jest z tytułu niezgodności z umową?

    Zarządzaj obniżenia ceny, zabierz aparat i skorzystaj z gwarancji producenta.


    Cytat Zamieszczone przez anihil Zobacz posta
    Czy serwis Nikona może odmówić naprawy dla sprzedawcy, jeżeli ten nie dostarczy gwarancji?
    Nikon
    Zasady wykonywania napraw
    Naprawa Gwaranyjna
    W sytuacji, gdy Klient zamawia w firmie Nikon dokonanie naprawy lub wymiany jakichś Towarów zgodnie z Warunkami Gwarancji, musi on przedstawić firmie Nikon odpowiedni dokument potwierdzający, że żądana naprawa lub wymiana mieści się w okresie ważności Gwarancji i jest zgodna z innymi jej warunkami. Jeśli Klient nie przedstawi takiego potwierdzenia lub dostarczy je zbyt późno, firma Nikon będzie upoważniona do naliczenia Klientowi opłaty za dokonaną naprawę lub wymianę.

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez anihil Zobacz posta
    złożyłem reklamacje w sklepie jako towar (d750) niezgodny z umową. Dzisiaj dostałem telefon od sprzedawcy, że chce wysłać aparat do Nikona, ale potrzebuje do tego gwarancji.

    Z tego co szukałem na innych stronach to gwarancja a niezgodność z umową to dwie oddzielne rzeczy.

    Czy sprzedawca może żądać dostarczenia gwarancji skoro towar reklamowany jest z tytułu niezgodności z umową?
    Dobrze czytałeś. Jak reklamujesz z tytułu niezgodności, to nie sprzedawca nie ma nic do gwarancji.
    Jedynym dokumentem jest dowód zakupu.
    Jak sprzęt przyjął, to ma 2 tygodnie na udzielenie odpowiedzi czy przyjął reklamacje, czy odrzucił.
    Jak w tym terminie nie odpowie, to znaczy, że przyjął i musi wykonać to, czego żądałeś.



    Cytat Zamieszczone przez anihil Zobacz posta
    Czy serwis Nikona może odmówić naprawy dla sprzedawcy, jeżeli ten nie dostarczy gwarancji?
    Serwis może odmówić naprawy nieodpłatnej, ale to zupełnie Ciebie nie obchodzi. To już problem sprzedawcy jak on się rozliczy z serwisem.
    Certo Six 2.8/80, Zenity, Praktica BX20
    Nikon
    D7000; S17-50/2.8, D610; 16--200/2.8, T70-300USD | Metz 50 AF-1

  3. #13

    Domyślnie

    Mam dość nietypowe pytanie wgl nie na temat.
    Jestem nowy nie wiem jak utworzyć post wgl nie ma takiej opcji?

  4. #14

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KaarooL Zobacz posta
    udaj się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta. Dowiesz się jak jest obecnie, wg. polskiego "prawa" i w efekcie oszczędzisz sporo czasu.
    Chciałem najpierw dostać opinie na forum.

    Cytat Zamieszczone przez KaarooL Zobacz posta
    Wiesz, że nie kupuje się nowości tej firmy, od ok. 5 lat?
    Nie wiedziałem.

    Cytat Zamieszczone przez Krzychoo_ Zobacz posta
    Wracając do tematu: srzedawca ma takie prawo. Musi ustalić czy masz prawo do złożenia reklamacji, czy aparat jest z krajowej czy innej dystrybucji i czy był kradziony czy kupiony. To że Ty uważasz, że jest niezgodny z umową, nie oznacza, że sprzedawca od razu tak go zakwalifikuje. Pojedzie do serwisu, który stwierdzi czy faktycznie sprzęt działa nieprawidłowo, czy też Ty coś w nim źle ustawiłeś, wgrałeś nieoryginalny firmware, uszkodziłeś sprzęt, itd. Twoja reklamacja będzie rozpatrywana i konieczne jest ustalenie czy masz w ogóle prawo ją złożyć.
    Oczywiście, że mam prawo złożyć reklamacje. Sprzedawca przyjął reklamacje w sklepie. Ma 14 dni na uznanie reklamacji lub nie.

    Cytat Zamieszczone przez PiKa Zobacz posta
    A kupiłeś aparat przed 25 grudnia 2014? Bo wtedy zmieniły się przepisy. Jak kupiłeś po, to wtedy możesz reklamować z tytułu rękojmi. Jakie żądania postawiłeś - naprawa, wymiana na nowy czy obniżka ceny ? Jak naprawa to przypuszczam że sprzedawca sam nie będzie naprawiał tylko wyśle do serwisu. Może tam wbija naprawę do gwarancji ale ty cały czas będziesz reklamował z rekojmi i miał odpowiednie prawa.

    Takie są moje przypuszczenia, najlepiej rzeczywiście zapytać rzecznika albo kogoś kto się zna.
    Tak, aparat kupiłem przed 25 grudnia 2014. Moje żądania to naprawa albo wymiana. Wiem, że to pozwala sprzedawcy zdecydować, ale takie było założenie. Jednak tutaj mnie ciekawi, czy sprzedawca może oczekiwać ode mnie, dostarczenia gwarancji skoro to jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową.


    Cytat Zamieszczone przez freefly Zobacz posta
    Zarządzaj obniżenia ceny, zabierz aparat i skorzystaj z gwarancji producenta.

    Nikon
    Zasady wykonywania napraw
    Naprawa Gwaranyjna
    W sytuacji, gdy Klient zamawia w firmie Nikon dokonanie naprawy lub wymiany jakichś Towarów zgodnie z Warunkami Gwarancji, musi on przedstawić firmie Nikon odpowiedni dokument potwierdzający, że żądana naprawa lub wymiana mieści się w okresie ważności Gwarancji i jest zgodna z innymi jej warunkami. Jeśli Klient nie przedstawi takiego potwierdzenia lub dostarczy je zbyt późno, firma Nikon będzie upoważniona do naliczenia Klientowi opłaty za dokonaną naprawę lub wymianę.
    Nie chcę korzystać z gwarancji producenta. Właśnie dlatego dałem to sprzedawcy jako towar niezgodny z umową.

    Cytat Zamieszczone przez GonzoG Zobacz posta
    Dobrze czytałeś. Jak reklamujesz z tytułu niezgodności, to nie sprzedawca nie ma nic do gwarancji.
    Jedynym dokumentem jest dowód zakupu.
    Jak sprzęt przyjął, to ma 2 tygodnie na udzielenie odpowiedzi czy przyjął reklamacje, czy odrzucił.
    Jak w tym terminie nie odpowie, to znaczy, że przyjął i musi wykonać to, czego żądałeś.

    Serwis może odmówić naprawy nieodpłatnej, ale to zupełnie Ciebie nie obchodzi. To już problem sprzedawcy jak on się rozliczy z serwisem.
    2 tygodnie jeszcze nie minęły. Z tekstu jaki wcześniej napisał freefly wynika, że sprzedawca nie chce ponieść kosztów naprawy sprzętu bez gwarancji i oczekuje ode mnie, że dostarczę gwarancje. Jednak wtedy według mnie to nie będzie reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Mogę się w tej kwestii mylić, dlatego założyłem temat na forum.
    D85,75,71 || N 14-24,24-70,70-200,200-500 || S 85A

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •